Springen naar inhoud

[scheikunde] afvalverwerking

• Log in om te kunnen reageren

billy_CF

billy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 11:58

Ik heb een vraag. Ik wil weten wat de juiste vorm van afvalverwerking is en welke gevaren er spelen als je verkeerd gebruik maakt van afvalvaten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

billy_CF

billy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 12:01

Ik had nog een vraag. Ik wil een gevaarlijke situatie van afvalverwerking en dit wil ik uitgebreid vertelt.

billy_CF

billy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 12:04

Welke "afvalvaten" mogen beslist niet bij elkaar gedaan worden?
alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vragen.
Billy boy

biochemiefreak: Even samengevoegd, Drie keer!!! een topic openen met bijna dezelfde vraag is niet nodig voeg ze dan gewoon samen in een.

Veranderd door biochemiefreak, 07 december 2005 - 12:43

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 december 2005 - 12:30

Edit Beryllium: je report was wel voldoende.

Veranderd door Beryllium, 07 december 2005 - 14:16

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 december 2005 - 12:47

Als je de zoekmachine had gebruikt op het forum had je het volgende gevonden.
zie hier
Hiermee kom je een heel eind in de goede richting.

Nogmaals wil ik je er op wijzen dat het posten van meerdere nieuwe vragen over hetzelfde onderwerp verboden is op het forum en deze heb ik dan ook samen gevoegd tot ťťn.

MvG Ron

Veranderd door biochemiefreak, 07 december 2005 - 12:49

billy_CF

billy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 18:16

Sorry als ik het verkeerd heb gedaan pas de eerste keer dat ik het gebruik. Maar ik kan nergens vinden welke afvalvaten er beslist niet bijelkaar gedaan mogen worden. Kan je me alsjeblieft helpen

biochemiefreak: wil je niet elke keer een nieuwe vraag stellen je kunt gewoon verder gaan in deze topic door op "reageer" te drukken. Ik snap dat je alles nieuw komer niet als kan weten, daarom deze uitleg.

Veranderd door biochemiefreak, 07 december 2005 - 18:23

billy_CF

billy_CF

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 18:26

is goed
maar moetje wel antwoord geven
want ik heb nog geen antwoord en ik kan het niet vinden

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 december 2005 - 18:31

Ik moet helemaal niets! Ik mag antwoord geven.
Je mag blij wezen dat je help op het forum. Geplaatste afbeelding
Ik heb je een tip gegeven hoe je informatie kan op zoeken op het forum lees mijn eerste post nog maar eens door. Daarin staat heel veel informatie over het scheiden van afval.
Nogmaals wij zijn geen huiswerkforum. Wij helpen je alleen, maar niemand is hier iets verplicht. Je moet er echt zelf wel wat voor doen. Geplaatste afbeelding

MvG Ron

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 december 2005 - 19:54

Er zijn een aantal redenen te bedenken waarom chemisch afval apart ingezameld wordt:

-Voor een optimale verwerking van het afval is het handig om de verschillende soorten afval (waterig zuur of basisch, halogeenrijk of halogeenarm) apart in te zamelen.
-Combinatie van verschillende afvalstromen kan leiden tot (ongewenste) reacties in het afvalvat (warmteontwikkeling, gasvorming).
-Afval met specifieke gevaren waarvoor een specifieke verwerking noodzakelijk is (cyanides, kwik, andere zware metalen) wordt apart verzameld.

Met deze info en met de linkjes naar eerder besproken vragen over afvalstromen van biochemiefreak kun je je vragen zo beantwoorden (inclusief specifieke voorbeelden).

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 07 december 2005 - 19:57

Welke afvalvaten je beslist niet bij elkaar mag gooien...

In principe kan je ervan uitgaan dat het een reden heeft waarom verschillende soorten afval gescheiden worden opgevangen. Eigenlijk mag je dus nooit afval van 1 type bij dat van een ander type voegen!

welke gevaren er spelen als je verkeerd gebruik maakt van afvalvaten

Flinke gevaren! Op de VU is er ooit eens een afvalvat ge-explodeerd doordat er een verkeerde oplossing in was gedaan. Afvalvat was vol, dop er op, er vormt zich een gas, en BANG.
Geen gewonden gelukkig, alleen een spijkerbroek die ontkleurd was vanaf het punt waar de labjas van het slachtoffer ophield.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 december 2005 - 20:01

Welke afvalvaten je beslist niet bij elkaar mag gooien...

In principe kan je ervan uitgaan dat het een reden heeft waarom verschillende soorten afval gescheiden worden opgevangen. Eigenlijk mag je dus nooit afval van 1 type bij dat van een ander type voegen!

welke gevaren er spelen als je verkeerd gebruik maakt van afvalvaten

Flinke gevaren! Op de VU is er ooit eens een afvalvat ge-explodeerd doordat er een verkeerde oplossing in was gedaan. Afvalvat was vol, dop er op, er vormt zich een gas, en BANG.
Geen gewonden gelukkig, alleen een spijkerbroek die ontkleurd was vanaf het punt waar de labjas van het slachtoffer ophield.

Off topic: was dat toevallig dat ongelukje met chloor en een zwavelverbinding (zie: blunders op het lab)

Veranderd door FsWd, 07 december 2005 - 20:01

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 07 december 2005 - 20:08

Geen idee, ik was er niet bij.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures