[scheikunde] Formaliteit probleempje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

[scheikunde] Formaliteit probleempje

Hallo,

Ik ben een 1ste jaars Fysiotherapiestudente (30jr) en mijn HAVO-chemie kennis is toch al wel heel erg ver weg gezonken. Nu heb ik van school weer een serie opgavens meegekregen maar ik kom er echt niet uit. Zou iemand me misschien een stappenplan kunnen geven om de volgende opgaven te kunnen oplossen?

1) Hoe ga je te werk om 200ml te bereiden van 2,50·10-2 Na2S2O3·5H2O ?

2)Hoeveel l. koolstofdioxide moet men onder normomstandigheden in een natriumhydroxide-oplossing leiden om 318g natriumcarbonaat te bereiden?

3) Hoeveel water moet bij 250ml 0,300 F NaOH gevoegd worden om een oplossing van 0.200 F te bekomen?

Van opgave 1 + 2 begrijp ik helemaal niet waar ik moet beginnen.

Opgave 3 dacht ik te begrijpen maar mijn antwoord komt niet overeen met het gegeven antwoord. (0,05/ l.)

Mijn idee was: 250·0,3 mol/l. = 250+a ·0,2 mol/ l. -> a= 125ml Maar dat schijnt dus niet te kloppen.

Alvast bedankt!

Renee

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [scheikunde] Formaliteit probleempje

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Volgende keer wel even de zoekfuntie op dit forum gebruiken. Of kennismaken met Leslie. Wel vreemde vragen voor een Fysiotherapie-opleiding hoor!!
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 16

Re: [scheikunde] Formaliteit probleempje

Bedankt voor je tip!

Ik had niet in de gaten dat een studiegenootje ook al deze vragen gepost had met exact dezelfde problemen... en fouten :)

Sorry!

Reageer