expansiebocht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 45

expansiebocht

Hallow mensen, ik heb hier een paar vraagjes.

* Mag/kan je een expansiebocht zomaar verwijderen? waarom wel waarom niet?

* Wat is er bij een verbindingsmof gebeurt waardoor er water druppels aan hangen (hij heeft de waterleidingen bij de mof enkelen maanden extra stevig vastgezet met stalen klemmen)???

* Hoe kan je het beste de temperatuur meten (wat voor een therometer ( digitaal of anoloog) en waar moet je hem plaatsen)???

alvast bedankt

Re: expansiebocht

Ik weet niet waar het over gaat maar kijk eens naar dit topic

http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...l=expantiebocht

En als je er nog niet uit bent licht dan eens toe over welk toestel oid het gaat

Gerard

Berichten: 45

Re: expansiebocht

daar had ik gekeken, maar daar staat niet wat ik nodig heb. lees me vragen maar eens goed.

Re: expansiebocht

Een expantiebocht dient om uitzetting in eem leiding op te vangen. Als je een buis tussen twee vaste punten gefixeerd hebt zal als de temperatuur stijgt de uitzetting van de buis die vaste punten kapot duwen
Je mag hem niet verwijderen want dan kan de uitzetting van de vloeistof nergens meer heen en wordt de zaak kapot gedrukt.

Voor de rest van de vraag over wat voor een opstelling of apparaat gaat het nu, welke waterleidingen.

Welke temperaturen moet je meten en waarin?

Typo's

Berichten: 45

Re: expansiebocht

Hoe kan je het beste de temperatuur meten (wat voor een therometer ( digitaal of anoloog) en waar moet je hem plaatsen)??? bij een waterlijding en je wil de temp van het water meten.

Re: expansiebocht

In een leiding meten werkt het beste indien je de thermometer of de probe van een digitale meter via een fitting in de waterstroom brengt.

Welke thermometer je gebruikt een analoge of digitale maakt niets uit als specs hetzelfde zijnwel is de digitale handiger omdat je die op afstand kunt aflezen.

Ik zou het niet doen indien je met een drinkwaterleing werkt in verband met besmetting van het water dan zou ik de probe of thermometer aan de buitenkant aanbrengen en zo goed mogelijk isoleren.

De lekkage van een mof als je die later hebt vastgezet met klemmen hebt, komt waatschijnlijk omdat de mof onder spanning is gezet.

Ik lijk wel een loodgieter in plaats van een chemicus 8-[

Berichten: 45

Re: expansiebocht

oke thx, maar wat is een probe

Berichten: 45

Re: expansiebocht

owja en weet je mis ook wat dit is (specs) mis een type foutje ???

Berichten: 2.399

Re: expansiebocht

owja en weet je mis ook wat dit is (specs) mis een type foutje ???
Specificaties

Een probe is een sensor.

Berichten: 35

Re: expansiebocht

Hallow mensjes

ik had eigelijk ook ongeveer zo'n vraag

die van mij was:

ofje een expansiebocht eruit moet laten door de technische dienst of dat je dat beter zelf kunt doen

dankje :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: expansiebocht

De technische dienst: die heeft er meer verstand van en je kunt hen de schuld geven, mocht er iets misgaan (een logicavraagje dus :eusa_sick: )

Re: expansiebocht

Plumbummiej,

Kun je mij vertellen waarom je dit vraagt want ik heb deze vraag de laatste tijd een aantal keren voorbij zien komen en zie het verband met de chemie niet.

Gerard

Reageer