Springen naar inhoud

nicotine vrijmaken

• Log in om te kunnen reageren

CyCy

CyCy

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 10:41

heej mensen jullie hebben me goed geholpen met de proef over hoe ik het nicotinegehalte kan bepalen. Nu zit ik dus nog met een laatste probleem,
HOE KAN IK GOED NICOTINE VRIJMAKEN UIT TABAK. ik weet echt niet hoe ik dit moet doen en zelfs mijn leraar heeft geen idee 8-[ Hopelijk kunnen jullie me helpen.
groetjes CyCy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 10:54

Het volgende zou moeten werken, al moet de procedure geoptimaliseerd worden: Maak een suspensie van takak in water dat sterk alkalisch is (NaOH) en stoomdestilleer de suspensie. Alle basische alkalo´den worden dan gedestilleerd, maar de grootste fractie hiervan is nicotine.

Doom_Knight

Doom_Knight

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 14:15

Ik ben ook op zoek naar de extractiemethodes van alkalo´den (zie mijn andere vraag).

Ik had dit gevonden via het internet: http://home.concepts...oidextrctie.htm

Nu zou ik willen weten of dit voor alle alkalo´den de geschikte wijze is van extracitie. Want indien ja, dan is het toch de bedoeling dat je aan de kookpunten de verschillende alkalo´den herkent niet?

harm p

harm p

• >25 berichten
  • 89 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 14:36

Het volgende zou moeten werken, al moet de procedure geoptimaliseerd worden: Maak een suspensie van takak in water dat sterk alkalisch is (NaOH) en stoomdestilleer de suspensie. Alle basische alkalo´den worden dan gedestilleerd, maar de grootste fractie hiervan is nicotine.

klopt.. zo heb ik het ook gedaan... gewoon mbv vaan een stoomdestillatie...

denk eraan... in tabak verschilt het alko´dengehalte nogal(0.5 tot 5%). Het is vooral nicotine(1-3%) maar er komt ook nornicotine, nicotyrine en anabasine voor

Apotheker

Apotheker

• >100 berichten
  • 158 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 20:14

Je kan toch gewoon het gehalte bepalen m.b.v. HPLC bepalen ? Ik denk dat alkalo´den gemakkelijk met HPLC te scheiden zijn en je kunt dan naast een concentratiebepaling gelijk ook een kwalitatieve samenstelling van andere alkalo´den bepalen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures