Springen naar inhoud

Interne standaard

• Log in om te kunnen reageren

Nancy F

Nancy F

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 december 2005 - 21:07

Hallo,

Werk in drukkerij en doe de controles van de drukwerken op solventbasis via GC (FID)
Daar de inkten door onszelf gemaakt worden weten we wat we zoeken en moeten we alleen de hoeveelheid vaststellen.
Heb nooit cursus GC gehad en heb enkele vragen.
We starten elke morgen met injecteren van standaard ( mengsel 18 solventen)
nu heb ik vastgesteld dat er toch wel een verschil ontstaat met de oppervlaktes van de standaard na enkele dagen.
Hoeveel mag deze afwijking zijn en is het echt nodig dat we elke morgen een standaard injecteren. ?
(d )≤ = (1-2Gm/r)dt≤ - (r/(r-2Gm)dr≤ - r≤d ≤-r≤sin ≤ d ≤

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2005 - 06:06

Hoeveel deze mag afwijken is niet te zeggen. Alles valt of staat met de nauwkeurigheid waarmee jij wilt meten.

Het zelfde geldt eigenlijk ook voor de het aantal keren dat je de standaard injecteerd. Iedere morgen is een goede om te bekijken of je instrument nog functioneerd. Of het echt nodig is, hangt af van de afwijking die je instrument vertoont na enigetijd en welke afwijkingen aanvaardbaar zijn.

Nancy F

Nancy F

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2005 - 08:20

We vernieuwen de staandaard om de 14 dagen .
Een voorbeeld van verschil in Area tussen oude standaard van 14 dagen en een nieuwe standaard
area 1-butanol 95883 en 113603
heb een test gedaan met de 2 standaards en er is toch wel een verschil van 3 mg/m2
Zou willen proberen om maar 1 keer per week een standaard in te voeren , het lijkt me dat de resultaten dan toch stabieler blijven ?
8-[

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2005 - 15:45

Hoe word die standaard bewaard? Ik zou proberen die standaard te bewaren in een volle, afgesloten vail. Het lijkt er op dat je analiet verdampt. Je kunt een standaard eens gedurende een tijd volgen om te kijken wat er gebeurd. Verlopen de andere 17 standaarden evenveel?

Je verloop hier voor butanol is bijna 10%, dat is inderdaad best veel. Of het teveel is dat kun jij alleen zeggen.

Nancy F

Nancy F

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 december 2005 - 16:05

de standaard wordt inderdaad bewaard in een afgesloten vial waaruit we elke dag een vast volume met een spuitje nemen ( + 2 x spoelen ) , maar blijkbaar geeft dit toch nog een verlies .
Dus ik denk dat we 2 mogelijkheden hebben , ofwel wekelijks een nieuwe standaard maken ofwel
niet elke dag een een standaard injecteren .
Denk dat ik enkele testjes zal moeten doen
In ieder geval bedankt voor de info

Nancy 8-[
(d )≤ = (1-2Gm/r)dt≤ - (r/(r-2Gm)dr≤ - r≤d ≤-r≤sin ≤ d ≤

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 december 2005 - 16:10

Op het gevaar af een overbodige opmerking te maken:

Je standaard in een koelkast of vriezer bewaren (indien mogelijk).
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures