geimmobiliseerde peptiden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 11

geimmobiliseerde peptiden

In een project ben ik bezig peptiden te immobiliseren op een polymeroppervlak. Het grote probleem is het quantifiseren van het aantal peptiden.

Weet iemand een betrouwbare en reproduceerbare methode?

Berichten: 311

Re: geimmobiliseerde peptiden

Heb je al een literatuuronderzoek gedaan? Daar moet er vast iets te vinden zijn.

Berichten: 161

Re: geimmobiliseerde peptiden

Wat dacht je van behandelen met Coomassie Blauw (is reversibel) dat je daarna weer aantoont met Albumine???

Je moet wel een voldoende groot oppervlak nemen, anders is het niet zo nauwkeurig.....

Ik heb ergens nog wel referentie liggen als je wilt.

Berichten: 11

Re: geimmobiliseerde peptiden

Ik heb me twee maanden suf gezocht in literatuur.

Complexeren met CBBG G250 en vervolgens afsplitsen met BSA geeft een laag signaal en is nog niet reproduceerbaar.

Re: geimmobiliseerde peptiden

Zijn er antisera beschikbaar tegen de peptiden? Dan zou een elisa-achtige opzet een optie zijn, zelf heb ik gezocht naar een methode om de eiwitcoating in microtiterplaten te kwantificeren maar zonder acceptabel resultaat.

Gerard

Berichten: 11

Re: geimmobiliseerde peptiden

Elisa is iet echt een optie gezien het een polymeerfilm is, als het microspheres waren zou dat misschien wel een oplossing zijn.

Berichten: 1.153

Re: geimmobiliseerde peptiden

als ik het goed begrijp heb je een polymeer laag met daarop enige peptiden. En je wilt weten hoeveel peptiden dat zijn?

hoe groot zijn dit peptiden?

Wat een oplossing zou kunnen zijn is Imiging MALDI. Met deze relatief nieuwe techniek kan je de oppervlakte in beeld brengen. Doordat je peptiden als uitstulpels op het oppervlakte zitten zou je ze kunnen zien als bulten. Door dan bulten per mm2 te tellen weet je de hoeveelheid.

Berichten: 11

Re: geimmobiliseerde peptiden

Alleen jammer dat we geen beschikking hebben over een imiging MALDI.

Berichten: 2.035

Re: geimmobiliseerde peptiden

Een andere techniek hiervoor is OWLS (Optical Waveguide Lightmode Spectroscopy)... hiermee kan je de dikte van de geimmobiliseerde peptides meten, en hieruit kan de geadsorbeerde hoeveelheid proteine per oppervlakte-eenheid berekend worden..... en vertel me nu niet dat jullie OOK geen OWLS-apparaat hebben staan! :P
Alleen jammer dat we geen beschikking hebben over een imiging MALDI
En die zal je nooit krijgen ook.... de techniek heet imAging MALDI :eusa_sick:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: geimmobiliseerde peptiden

Wanneer je Fmoc beschermde aminozuren koppelt zou je de bepaling van de belading met fluorescentie kunnen doen.

Reageer