Springen naar inhoud

De heilige graal

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Design

Design

• >100 berichten
  • 102 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2005 - 18:51

Verwijder dit onderwerp niet bij voorbaat, maar lees eerst mijn gehele bericht. AUB

Ik ben uiterst verbaasd over het verplaatsen van het topic "evolutie" van het biologie forum naar het theorieontwikkelingforum.

Kritiek wordt niet getolereerd op dit forum, alhoewel... lichte weerlegbare kritiek wel.

Binnen het biologieforum is er het topic: "evolutie". Hier konden (idd verleden tijd) mensen hun ei kwijt met betrekking tot de evolutietheorie. De evolutietheorie is in de wetenschap aanvaard als valide en betrouwbaar. Het bekritiseren van deze theorie hoort dan ook niet thuis binnen het theorieontwikkelingforum.

Meermalen hebben ik iedereen er op gewezen om mij tegen te spreken als ik wetenschappelijk onverantwoorde uitspraken deed. Ik heb nooit iets gehoord wat mijn argumenten tegensprak. Waarom niet?

Omdat bij het weerleggen van een theorie veelal het bestrijden van de vooronderstellingen de meest valide manier is en omdat deze vooronderstellingen een filosofische achtergrond hebben, heb ik dit onderwerp hier maar eens aangesneden.

Nogmaals: ik zie het verplaatsen van het topic "evolutie" als een zwakke daad.

Groet,

Design
In the beginning.....

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2005 - 19:20

Kritiek wordt niet getolereerd op dit forum, alhoewel... lichte weerlegbare kritiek wel.

Het feit dat het topic reeds geruime tijd een forum bied aan mensen die het niet eens zijn met de evolutietheorie getuigd van onze tolerantie.

De beweegredenen voor het verplaatsen en hernoemen van het topic zijn ingegeven door de filosofie van het wetenschapsforum.

Dit forum heeft immers als doel de wetenschappelijke kennis aan vooral jonge mensen over te brengen.

Zoals u weet is de wetenschap een denkkader dat tracht de werkelijkheid op een objectieve manier te beschrijven. Door de eeuwen heen hebben wetenschappers en filosofen dit denkkader zo ontworpen dat het de beste garantie geeft op objectiviteit. Het falsificatieprincipe is inderdaad hier de hoeksteen van.

Wij zijn het onszelf, als wetenschapsforum, dan ook verplicht om enkel die theorien als wetenschappelijk te klaseren die voldoen aan de eisen van dit denkkader.

Creationisme (en ID als wolf in een schapenvacht) zijn een geloof en komen dus niet in aanmerking om als wetenschappelijke theorie geclasifieerd te worden.

Nochtans zijn er genoeg forumleden die de discusie met mensen met een ander denkkader willen aangaan. daarom hebben wij de rubriek theorieontwikkeling in het leven geroepen.
Ik geef toe dat de vlag de lading niet dekt en dat de titel 'andere denkkaders' misschien meer toepasselijk is.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures