Binas

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 915

Binas

Ik lees meer en meer artikels waarin wordt verwezen naar de "BINAS". Ok, ik weet stilletjesaan ook wel voor wat het staat. Maar ik wil er jullie even op attent maken dat er nog andere, ook degelijke, naslagwerken bestaan. Misschien zijn er nog mensen die andere documentatie gebruiken. Stel je voor: een drukfout in de Binas en iedereen (of toch veel mensen 8-[ ) zouden de verkeerde constante gebruiken.

In de KHK bv (Geel) wordt gebruik gemaakt van het "Book of Data". Ik kan me voorstellen dat er nog dergelijke boeken moeten zijn.

Berichten: 67

Re: Binas

Je hebt ook nog zoiets als Biodata, maar volgens mij is dat alleen handig bij bio en niet bij de overige natuur-vakken.

Berichten: 125

Re: Binas

Veel uitgebreider is natuurlijk het Handbook of Chemistry and Physics.

http://www.hbcpnetbase.com/

Sjouke

Berichten: 1.153

Re: Binas

dat er veel naar BINAS wordt verwezen komt doordat iedere HAVO/VWO leerling (in Nederland) zo'n boekje heeft. Maar natuurlijk is het handbook veel uitgebreider. Helaas heeft niet iedereen die op de plank staan.

Berichten: 660

Re: Binas

Je hebt ook nog zoiets als Biodata, maar volgens mij is dat alleen handig bij bio en niet bij de overige natuur-vakken.
die heb ik zelf ook en gebruik hem eigenlijk best veel (bij biologie dan) maar inderdaad er staan alleen maar biologische dingen. even uit een andere post dit is wat erin staat:
het is een soort van Binas alleen dan alleen over biologische dingen. dit is de inhoud even snel weergegeven:

1. algemeen

2. ecosystemen

3. energiestromen en kringlopen van stoffen

4. populaties

5. evolutie

6. landbouw

7. natuur en milieu

8. organismen

9. cellen en virussen

10. moleculaire genetica

11. stofwisseling

12. weefsels en organen van planten

13. weefsels en organen van mensen

14. voorplantingsstelsel

15. verteringsstelsel

16. hart en bloedvatenstelsel

17. bloed

18. ademhalingsstelsel

19. nieren

20. lever

21. zintuigen

22. neuronen

23. zenuwstelsel

24. hormoonstelsel

25. spieren

26 sport en voeding

27. huid en thermoregulatie

28. afweersysteem

het is dus een soort uitgebreiden Binas voor alleen biologie.
mvg kevin

Berichten: 11

Re: Binas

Je hebt ook nog zoiets als Biodata, maar volgens mij is dat alleen handig bij bio en niet bij de overige natuur-vakken.
Wij gebruiken op school het BINAS (5e druk) en daar staat een heel stuk in over dingen die ook in Biodata staan. Biodata is idd goed bruikbaar bij Biologie.

Er werd zelfs gezegd door Biologie leraren dat als ze de nieuwe druk van BINAS eerder gezien hadden, dat Biodata bij mij op school afgeschaft zou zijn.

Berichten: 660

Re: Binas

nou ik vind biodata anders ook wel heel makkelijk hoor ;) ongeveer net zo dik als binas en er staan dan alleen maar biologie onderwerpen in. ik denk ook dat biodata wat meer chemischer is gericht (richting biologie) dan biodata. in biodata staan ook nog veel ecologische dingen (en dat soort dingen)

mvg kevin

Berichten: 11

Re: Binas

Als jij dat zegt, geloof ik dat gelijk. Ik heb zelf geen Biologie en dus geen Biodata. Maar van anderen hoor ik wel dat ze ook graag BINAS willen gebruiken.

Berichten: 660

Re: Binas

nouja laten het er anders maar op houden dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft en dus gebruikt wat hij/zij hij makkelijkst vind ;)

mvg kevin

Berichten: 485

Re: Binas

Vroeger moesten we alles nog uit ons hoofd leren voor bio....

'Vroegah toen je kat nog met een 'u' schreef'

;)

Berichten: 2.746

Re: Binas

ik vind dat ze in Belgie ook voor zo'n boek moeten zorgen in het middelbaar

als we data nodighebben krijgen we losse blaadjes, op wat trekt dat nu?

Berichten: 660

Re: Binas

Jantine schreef: Vroeger moesten we alles nog uit ons hoofd leren voor bio....

'Vroegah toen je kat nog met een 'u' schreef'

;)
naja als je een paar keer dat boek hebt gebruikt tijdens de les dan ken je het meestal ook wel uit je hoofd :P

Berichten: 338

Re: Binas

Kerckhof schreef: ik vind dat ze in Belgie ook voor zo'n boek moeten zorgen in het middelbaar

als we data nodighebben krijgen we losse blaadjes, op wat trekt dat nu?
Wel, ik studeer ook in België, wel nog maar op het middelbaar onderwijs, maar ik heb toch ook een bundel gekregen met allerlei informatie. Ook een soort van Binas.

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Binas

Ik gebruik: "Perry's Chemical Engineers' Handbook". Erg compleet, veel tabellen en ook veel uitleg!

Berichten: 161

Re: Binas

Ik heb een BINAS boekje en daar staat niet veel in .... in het Polytechnisch zakboek (een beetje vreemde naam, dat ding is veel te dik voor een normale zak) staat duidelijk meer (en het ding kost ook een stuk meer).

Reageer