Afbeeldingen online zetten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 851

Afbeeldingen online zetten

Stel je wilt een afbeelding weergeven in je post, dit kan doormiddel van de IMG knop, druk op de IMG knop en er verschijnt een hulpvenster waarin je de url moet invoeren waar de afbeelding staat (ergens op het web), nou kan het heel goed mogelijk zijn dat jouw afbeelding die je wilt laten zien gewoon op het internet staat, maar stel dat je zelf een afbeelding heb gemaakt (bijv een molecuulstructuur o.i.d.) dan zou je deze dus eerst ergens op internet moeten zetten voordat je die hier kunt laten zien.

Dit heel op 2 manieren; een snelle, maar met een beperkte grootte (manier 1)en een langzamere manier, maar met beheer en 'zonder' limiet (manier 2).

De eerste stap is bij alle manieren nodig:

Zorg dat het plaatje op je harde schijf van je PC staat

(vb. C:\Documents and Settings\Jurn\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\avatar.jpg)
Manier 1 schreef:
De eerste manier, de snelle, is via imageshack (of een andere online image host):
  • Ga naar imageshack.us
  • Klik op Bladeren en ga naar je afbeelding

    (C:\Documents and Settings\Jurn\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\avatar.jpg)
  • Klik op "Host it"
  • Zoek naar "Direct link to image"
  • Kopieer de link die in de tekstbox ervoor staat

    (http://img162.imageshack.us/img162/7630/avatar21.jpg)
  • Ga naar de plek waar je je plaatje wilt hebben en plaats de link (in een post op het forum vergeet dan niet de [IMG*]LINK[/IMG*] (zonder sterretjes)
Er zijn meerdere sites die dezelfde functie hebben als imageshack, namelijk:
  • http://xs.to/ (werkt gelijk aan imageshack)
    • Klik op Bladeren en ga naar je afbeelding

      (C:\Documents and Settings\Jurn\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\avatar.jpg)
    • Vink I accept the xs.to Terms of Service aan (als je het daarmee eens bent en klik op "Host image!"
    • Zoek naar "Website that shows your image"
    • Kopieer de link die in de tekstbox eronder staat

      (http://xs.to/xs.php?h=xs59&d=05506&f=avatar.jpg)
    • Ga naar de plek waar je je plaatje wilt hebben en plaats de link (in een post op het forum vergeet dan niet de [IMG*]LINK[/IMG*] (zonder sterretjes)
  • http://photobucket.com/ (is registratie voor nodig, maar daardoor kan je wel de plaatjes beheren)
    • Klik op Signup now
    • Vul je gegevens in
    • Login en upload een plaatje met bladeren en de submit (eventueel is er een kleine beschrijving toe te voegen)
    • Scroll iets naar beneden en daar zou je plaatje dan moeten staan
    • Pak de url als je hem als avatar wilt gebruiken of de IMG als je hem in een forum wilt plaatsen (je hoeft dan niet meer op de IMG knop te drukken)
    • Voor vragen is er de FAQ en zijn er tutorials


Manier 2 schreef:De tweede manier is via Lycos (of een andere host):
  • Meld je eerst aan op lycos of een andere host.
  • Je ziet nu de Algemene Voorwaarden van Lycos, klik op accepteren en vul je gegevens in.
  • Na registratie kan je inloggen op tripod.lycos.nl
  • Ga naar online tools (in het linker menu)
  • Zoek naar "WebFTP, directe toegang tot je account vanaf het Web"
  • Klik op "Open WebFTP Nu"
  • Hier kan je nu 10 bestanden tegelijk uploaden naar je server
  • Ga naar je website http://members.lycos.nl/je gebruikersnaam en kopieer de link van het plaatje.
Deze laatste methode kan ook via een FTP programma, maar die mensen weten vast wel hoe het dan werkt.

HELP!
  • Hulp bij WebFTP Klik hier en daarna in het lichtblauwe vakje op WebFTP (6e van boven)
  • Hulp bij FTP Publication (uploaden doormiddel van een eigen FTP programma) Klik hier en daarna in het lichtblauwe vakje op FTP Publication (8e van boven)
  • Algemene hulp Klik hier
  • Nog meer vragen? stel ze dan op het Lycos Tripod Forum of Mail mij of elbert
Bij het gebruik van een andere host zullen ongeveer dezelfde stappen moeten worden doorlopen.
Succes Afbeelding

Jurn & Elbert

Voor de aanvraag van andere tutorials of andere vragen mail mij
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Afbeeldingen online zetten

Jurn schreef:
Manier 3 schreef:
Svennson heeft een script op zijn site gezet waardoor je daar plaatjes kan uploaden.

knip

Bedankt Svennson
Link doet het niet hoor!

//werkt niet meer ik haalde hem eraf
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3.145

Re: Afbeeldingen online zetten

Houd wel rekening met het feit dat hierdoor deze website (dit forum) afhankelijk wordt van een externe partij of partijen. Is er geen mogelijkheid om (kleine) plaatjes te uploaden naar de forum server zelf?

De reden dat ik dit noem is dat over twee jaar, wanneer photobucket, imageshack e.d. al lang niet meer bestaan er allemaal dode links op dit forum staan en de desbetreffende topics onbruikbaar zijn geworden. Of dit erg is is ter beoordeling van de mods en admins. De vraag die je zelf zult moeten beantwoorden is of dit forum ook als (kennis)archief moet functioneren of puur een vluchtig medium, waarin de topics alleen waarde hebben, zolang ze aktief zijn.

Dit probleem speelt natuurlijk ook voor verwijzingen naar externe web-pagina's, maar daar is toch wel een verschil, omdat de plaatjes echt integreren in de tekst, terwijl bij gebruik van externe links het verhaal op dit forum nog steeds waarde kan hebben op zich.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Afbeeldingen online zetten

@ Woelen: Zie de tweede post van Jorim in dit topic, vanaf de derde quote.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 1

Re: Afbeeldingen online zetten

Hey,

Ik ben nog maar net geregistreerd, maar ik wil eventueel helpen.

Ik heb nog vrije webspace en indien je wilt kan ik daar een deel van openstellen voor een uploadscript waar de avatars kunnen geüpload worden.

Zie het maar als tegenprestatie voor de hulp dat het Chemieforum hier mij heeft gegeven en zal geven!

mvg,

Whitebird

Reageer