Springen naar inhoud

Luria-Bertani Medium

• Log in om te kunnen reageren

Marduk

Marduk

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 december 2005 - 17:16

Hallo,

Het probleem zit zo. Ik heb een oplossing van Luria-Bertani Medium en benzoeenzuur in water. Hoe krijg ik het Luria-Bertani Medium uit de oplossing, zodat ik het water alleen nog maar af hoef te dampen en het benzoeenzuur over hou?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 december 2005 - 05:20

Vertel eens wat meer, waarom wil je het benzoezuur overhouden?

Is een liquid/liquid extractie niet geschikt? Je kunt het benzoezuur in zijn geladen toestand krijgen door de pH te verlagen en zo in een organisch oplosmiddel als chloroform extraheren. Is de pH verlaging een probleem voor je matrix, of is die toch al afgeschreven? Daarna neem je gewoon de chloroform en die damp je in.

Het medium uit de oplossing halen is volgens mij onmogelijk

Veranderd door Napoleon1981, 23 december 2005 - 05:35

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 december 2005 - 08:53

Aanzuren lijkt mij ook de meest geschikte oplossing (tot pH 2). Extraheren zal niet noodzakelijk zijn omdat het benzoŽzuur neerslaat uit de waterige oplossing.
Wanneer je toch besluit te extraheren zou ik niet voor chloroform kiezen, maar voor een iets milieuvriendelijker oplosmiddel (ethylacetaat o.i.d)

Marduk

Marduk

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2006 - 15:12

Aanzuren is geen probleem. Dus bedankt voor jullie hulp

Marduk

Marduk

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2006 - 20:25

hallo,

Ik heb aangezuurd tot ph 1,8. het benzoŽzuur is niet neergeslagen. Heb het ook nog geprobeert te extraheren met ethylacetaat, maar ook dit werkte helaas niet. Weet iemand hoe dit kan en of het ook op een andere manier kan? In elk geval bedankt allemaal

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures