HBO deeltijd Chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 53

HBO deeltijd Chemie

Hallo mensjes,

Natuurlijk zijn er studenten die na hun MLO deeltijd Chemie gaan studeren. Maar ik had hierover een vraag. Ik wil graag weten of je na het behalen van je propedeuse chemie op het hbo in het 2e jaar kunt starten (deeltijd uiteraard)?
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: HBO deeltijd Chemie

Dit vind ik een rare vraag, of ik begrijp het niet helemaal. Het eerste jaar van een HBO is toch de propedeuse (in mijn tijd tenminste)? Als je deze gehaald hebt kun je toch (ook al is het een (paar) jaar verder) in het tweede verder gaan dacht ik zo. Maar je zal dit beter aan de school van je keuze kunnen mailen; dan weet je het zeker.

Bij mij: propedeuse gehaald op HLO Nijmegen, 4 jaar gewacht en ik heb op de opleiding Chemie op hogeschool van Utrecht mijn propedeuse niet opnieuw hoeven halen. Afbeelding
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 857

Re: HBO deeltijd Chemie

Vage vraag maar zoals Raspoetin al zei: Als je je propedeuse (= 1ste jaar) haalt kan je naar het 2de jaar.

Berichten: 660

Re: HBO deeltijd Chemie

ik geloof dat hij/zij bedoelt of je na de propedeuse deeltijd kan gaan studeren (heb ik dat goed freax19?)

Berichten: 857

Re: HBO deeltijd Chemie

Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Dat kan je beter informeren bij de school waar je wilt studeren...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: HBO deeltijd Chemie

Het lijkt me niet echt logisch om naar het propedeuse jaar deeltijd verder te gaan. Dan ben je wel een behoorlijke poos bezig en chemie HLO is niet echt makkelijke studie die je er zo even naast kan doen.

Maar goed voor meer informatie moet je gewoon contact opnemen met de decaan of hoofdopleiding HLO die kunnen je meer vertellen.

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: HBO deeltijd Chemie

Hey,

Allereerst de beste wensen allemaal !!!

En mijn excuses voor een onduidelijke vraag. Ik bedoelde te zeggen dat je eerst voltijd naar school gaat in het 1e jaar en zo dus je propedeuse haalt. Daarna overstappen op het 2e jaar deeltijd.

Maar zoals Ron al zei het is een moeilijke studie dus misschien is het niet aan te raden... :eusa_sick:

Ik zal maar eens goed over nadenken :P in ieder geval bedankt voor jullie reacties
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Berichten: 485

Re: HBO deeltijd Chemie

Op de hlo in alkmaar was het zo dat de propeaudeuse niet eens bestond in de avondschool, die moest je dus wel in de dagschool doen. Daarna kon je naar de avondschool.

Ik heb avondschool gedaan, het is goed te doen naast een baan van drie dagen of maximaal drie en een halve dag. Niet meer, anders hou je het maar een jaar vol. De totale opleiding duurt in de avondschool vier jaar, vijf als je de prop er dus bijrekent. Veel mensen van de avondschool werken al op een lab dus die kunnen hun stage gewoon op de werkplek doen. In het laatste jaar loop je stage en hoef je dus niet meer steeds naar school voor college's. Je hebt dus maar drie jaar echt college's in de avondschool....

Reageer