MLT

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 12

MLT

In belgie volg ik de opleiding biomedisch laboratoriumtechnologie.

Nu vroeg ik mij af hoe zit het in Ndl met die richting. Gaat deze ook over een tijdsbestek van 3 jaar, is het stage gedeelte enkel op het einde van je studie en moet je ook je tijdens je stage de 3 verplichte domeinen doorlopen (bacterio, scheikunde en hemato met optie anatoom pathologisch labo), en is ook een 'beschermd beroep' (als ik het goed heb vernomen zou het hierzo zijn dat klinische labo's enkel mensen met een MLT diploma mogen aannemen (naast natuurlijk de klinisch biologen en apothekers)).

Berichten: 740

Re: MLT

Bij mij op school bestaat de opleiding biologisch en medisch laboratorium onderzoek uit 4 jaar. De eerste 2 jaar zijn vrij breed, in het begin van het 3de jaar loop je 6 maanden stage (binnen- of buitenland), en in het 4de jaar ga je afstuderen.

Hierna heb je je bachelor titel.

Voor je stage mag je zelf kiezen in welke richting je gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: MLT

Bij de hogeschool drenthe krijg je in het eerste jaar projecten en daarna maak je de keuze chemie of biologie/ medische laboratorium onderzoek. Vervolgens krijg je in je richten een paar vakken maar ook nog gewoon algemene vakken. Het is allemaal vrij breed opgesteld en in het vierde jaar loop je een jaar stage en afstuderen waar jij stage wilt lopen.

MvG Ron

Reageer