ibuprofen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

ibuprofen

hallo [-X wie kan mij helpen met mij presentatie over ibuprofen ;) ik moet b.v.de structruurformule,werkzame stof(fen) ,bepalingsmethoden eigenlijk alles over deze NSAIDs kunnen uitleggen.please help :lol:

Berichten: 2.399

Re: ibuprofen

google al geraadpleegt? Je stelt de vraag nu zo alsof we jouw werkstuk moeten gaan maken en dat doen we natuurlijk niet. Probeer een gerichte vraag te stellen.

Berichten: 592

Re: ibuprofen


Berichten: 4

Re: ibuprofen

ja die site heb ik al gezien

en jullie moeten het niet voor me maken ik ben bijna klaaar maar ik wil iets meer eruit halen dan alleen dingen uit de wikipedia.maar ja in ieder geval bedankt

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: ibuprofen

Voor wat meer bronnen kun je ook langs de apotheek gaan. Een sympathieke apotheker zou toch zeker wel wat (diepte)informatie moeten kunnen verstrekken. Zoiets staat ook nog eens erg goed in je bronvermeldingslijst van je presentatie. Afbeelding

Berichten: 11

Re: ibuprofen

Wat ik nog weet van ibuprofen is dat het een chiraal centrum bevat. De stof wordt racemisch verkocht, als ik het niet verkeerd heb is de R vorm actief. Een enzym in het lichaam zorgt voor een kinetische resolutie waardoor er nieuw actieve stof wordt aangemaakt.

ik heb er zelf ook opdrachten over moeten maken dus als je de synthese stappen en het reactie mechanisme wilt weten moet je maar een gil geven.

Succes. :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: ibuprofen

Ehm GIL. Mij interesseert dat wel

Berichten: 4

Re: ibuprofen

:lol: dat zou wel interesant zijn functional groupy en bedankt voor de moeite

Berichten: 4

Re: ibuprofen

nog een gil :P

rwwh: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Reageer