Springen naar inhoud

Vertaling a.u.b. ?

• Log in om te kunnen reageren

Scarto_CF

Scarto_CF

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2006 - 11:55

Goededag,

In een tekst hebben wij het volgende gevonden, maar daarvan weten wij de betekenis niet:

THE NIGRE THUS floats on the lye phase...

Wat betekent: The nigre thus?

Alvast bedankt!

Veranderd door Scarto, 09 januari 2006 - 12:01

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 januari 2006 - 12:00

The = de
Thus = dus
In mijn woordenboek komt Nigre niet voor. Wel Nigrescence (donkerte, verdonkering) en nigrescent (tegen het zwarte aan).

De vertaling zou misschien kunnen zijn: "Het donker spul drijft dus op de basische fase....." of iets dergelijks
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2006 - 13:33

Het gaat zo te zien over zeep.... wat ik kon vinden is dit:

"While not intending to be limited by any particular theory, it is believed that the ethoxylated surfactants herein improve the solubility of the present compositions by modifying the distribution of the anionic surfactant between the surfactant-rich phase (usually called neat soap phase) and the electrolyte-rich phase (usually called lye or nigre phase)."

Ergens anders vond ik dat nigre "vieze zeep" betekent, dus zeep dat zijn werk heeft gedaan en dus vuil "zwevend" houdt..... "lye" lijkt de laag "opgeloste" zeep te betekenen..... wat dus "nigre" wordt als het vuil zwevend houdt.

De vertaling zal dus iets zijn als: "de vuile fase drijft dus op de opgeloste fase".

Scruffy

Scruffy

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2006 - 17:37

"lye" is een ander woord voor natronloog..

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures