Vrouwen drinken mannen onder tafel

Moderator: Astro

Berichten: 485

Vrouwen drinken mannen onder tafel

Vrouwen drinken mannen onder de tafel


De effecten van alcohol blijken afhankelijk van de hormoonniveaus in de hersenen, waardoor bij vrouwen de invloed van drank verandert tijdens de menstruatiecyclus. Dit blijkt uit onderzoek op ratten aan het Duke University Medical Center in Durham. Het onderzoek is gepubliceerd in Alcoholism: Clinical and Experimental Research.


Het is al langer bekend dat volwassen vrouwen alcohol minder snel afbreken, wat sneller leidt tot leverziekten, hartspier problemen en hersenbeschadiging. Uit eerder onderzoek op ratten blijkt dat dit verschil in de tienerjaren nog niet optreedt.


Door mannelijke en vrouwelijke ratten gedurende de hele menstruatieperiode te injecteren met het equivalent van 20 alcoholische drankjes en te kijken hoe lang het duurde voordat ze uit rustpositie konden opstaan, werd het effect van de hormonen gemeten. De vrouwelijke ratten stonden altijd sneller op, maar de benodigde tijd verschilde aanzienlijk gedurende de menstruatiecyclus. Op de piek van de menstruatie duurde het 10% langer voordat de ratten konden opstaan dan voor en na de menstruatie.


Vlak voor en na de menstruatie was het effect van alcohol op de neurotransmitter activiteit 10 % minder dan bij de mannelijke muizen. Dit wijst erop dat het verschil in effecten van alcohol tussen man en vrouw te maken heeft met de rol van de hormonen en de menstruatiecyclus op de activatie van het centrale zenuwstelsel.


Bron: Science, 6 januari 2006


leuk voor de studenten onder ons :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Pas maar op!


Er zitten vrouwelijke hormonen in bier!


Wetenschappers hebben nu definitief aangetoond dat er vrouwelijke hormonen in bier zitten. Na experimenten op een mannelijke doelgroep bleek dat de mannen na het nuttigen van een krat bier:


1. Allemaal veel dikker waren geworden.

2. Allemaal praatten, zonder inhoudelijk eigenlijk iets te zeggen.

3. Niet meer fatsoenlijk konden autorijden, laat staan parkeren.

4. In de verste verte niet meer logisch konden denken.

5. Onmogelijk konden toegeven dat ze ongelijk hadden, zelfs niet wanneer dat overduidelijk het geval was.

6. Dachten dat "zij" het middelpunt waren van het universum.

7. Hoofdpijn hadden en totaal geen zin in seks meer hadden.

8. Niet of nauwelijks beheersbare emoties hadden.

9. Voortdurend hand in hand of arm in arm liepen, ter ondersteuning van elkaar.

10. Om het kwartier naar het toilet moesten, en vaak allen tegelijk.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 857

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

hahahahha dat wordt straks vluchten voor de vrouwlijke forumbezoeksters Raspoetin... :lol: [-X

Berichten: 161

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Als vrouwen ratten zouden zijn, zou het misschien kloppen; ik dacht altijd dat de meeste vrouwen haaien waren??? Afbeelding

Berichten: 636

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

nee, vrouwen zijn geen haaien. t zijn katten :lol: uitgezonderd ikzelf dan natuurlijk [-X

Berichten: 1.122

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

...Het is al langer bekend dat volwassen vrouwen alcohol minder snel afbreken, wat sneller leidt tot leverziekten, hartspier problemen en hersenbeschadiging...


...Door mannelijke en vrouwelijke ratten gedurende de hele menstruatieperiode te injecteren met het equivalent van 20 alcoholische drankjes en te kijken hoe lang het duurde voordat ze uit rustpositie konden opstaan, werd het effect van de hormonen gemeten. De vrouwelijke ratten stonden altijd sneller op, maar de benodigde tijd verschilde aanzienlijk gedurende de menstruatiecyclus...

Ligt het nu aan mij of klinkt dit vreemd? Als het lichaam de alcohol minder snel afbreekt dan blijft het dus blijkbaar langer in het lichaam; is het dan niet vreemd dat de vrouwelijke ratten altijd sneller opstonden dan de mannelijke ratten, na het inspuiten van de alcohol? Naar mijn idee sta je minder snel op als de alcohol langer in het lichaam aanwezig is. Of zie ik hier iets over het hoofd? :lol:


Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Dat zou wel kunnen als juist het afbraakproduct zorgt voor het "aangeschoten" effect, en niet de ethanol zelf. Ik weet niet of dat zo is?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

dat is idd ook het enige wat ik kan bedenken. Maar; als mannen de ethanol in 2 uur afbreken en vrouwen in 4 uur dan is er een afgifte van afbraakproduct verspreidt over 4 uur. Per uur is dat dus wel minder maar toch over een langere tijd dan bij mannen. En dat druist weer in tegen de opmerking dat vrouwtjes eerder op staan na toediening van alcohol.....


Bas

Berichten: 2.399

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Misschien staan mannen uberhaubt later op :lol:

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Een beetje rare citaties uit een artikel


Wil ik het artikel opzoeken staat het nog niet eens online. :lol:

Berichten: 2.035

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Hier staat een redelijk goede uitleg van wat er zoal in je lichaam gebeurt, en wat de metabole verschillen zijn tussen man en vrouw....

Berichten: 857

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Vrouwen hebben een kleinere blaas dus moeten als eerste naar de wc(?)

Berichten: 485

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Gerard schreef: Een beetje rare citaties uit een artikel


Wil ik het artikel opzoeken staat het nog niet eens online. :lol:
www.c2w.nl

Berichten: 2.746

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

misschien omdat vrouwen meer vetweefsel hebben, en dus een minder groot effect van de alcohol.

Berichten: 592

Re: Vrouwen drinken mannen onder tafel

Hoe zie je die relatie met vetweefsel en alcohol?


Borsten zijn toch vetweefsel, ik denk dat vrouwen meer vetweefsel hebben,


mmm mooie rondingen

:lol:


edit: ik dacht dat je zei minder vetweefsel, sorry

Gesloten