carnaval

Moderator: Rhiannon

Berichten: 660

carnaval

ik vroeg me eigenlijk af zijn er hier mensen die gaan carnavallen ?, wat vind iedereen nou zo'n beetje van carnaval ? hoe doen mensen dat die studeren/werken boven de rivieren waar ze (op de meeste plaatsen) geen carnval vieren nemen jullie daar vrij voor of ga je gewoon lekker door en doe je het allebei ... ? en zijn er mischien nog mensen boven de rivieren die hier in het zuiden komen carnvallen ?

ik zit gelukkig nog in havo 5 dus ik kan lekker gaan carnvallen (wat ik trouwens het beste feest van het jaar vind .. lekker los gaan .. ). en volgend jaar zit ik in breda dusjah nog steeds goeie vakantie tijden ..

mvg kevin

Berichten: 636

Re: carnaval

hier (oosten van overijssel) doen we niet aan carnaval. is wel een plaatsje in de buurt waar ze dat doen, maar ga er nooit heen. heb nog nooit gecarnavald (zelf bedacht dat werkwoord? :lol: )

Berichten: 660

Re: carnaval

dat werkwoord word hier in de streek nogal veel gebruikt :lol:

Berichten: 636

Re: carnaval

haha, ok :lol: hier dus niet. maar ja. t lijkt me wel gezellig, maar dan moet je wel mensen kennen.

Berichten: 660

Re: carnaval

het is zeker gezellig je zou gewoon eens voor de gein met een stel vrienden ergens naartoe moeten gaan waar ze carnaval vieren. er word lekkere feest muziek gedraait, iedereen gaat los, niemand let op elkaar en iedereen maakt de grootste lol. echt geweldig. carnaval is echt zo'n feest dat iedereen zich laat gaan en niemand naar elkaar kijkt of over iets gaat zeiken .... tenminste bij ons

Berichten: 740

Re: carnaval

Carnaval --> van vrijdag middag tot woensdag avond feesten, niet werken of iets aan school doen maar helemaal los :lol:

Ik heb er al weer zin in voor dit jaar, ik heb al flink geld gespaard!

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: carnaval

En wie gaat er nadien ook 40 dagen vasten voor pasen? [-X

Hier in de buurt wordt het in sommige dorpen gevierd. Bij ons op school zijn er met carnaval ook altijd een paar klasgenoten afwezig.

Misschien dat ik het dit jaar met een paar vrienden ga vieren in Den Bosch. Ze vinden dat ik als Ali Chemicalie moet gaan. :lol:

Berichten: 541

Re: carnaval

Kom uit enschede maar echt carnaval vieren doen ze hier niet. daarom ga ik dit jaar naar eindhoven ben daar twee jaar geleden ook geweest. wat een gaaf feest

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: carnaval

Saxman schreef: En wie gaat er nadien ook 40 dagen vasten voor pasen? :lol:
Het is erger dan je het hier zegt. Sommigen vinden het makkelijker om het carnavalsfeest een week later te vieren. Hele steden gaan in de vastentijd uit hun dak..... De originele betekenis van het feest is allang vergeten.

Maar ja: het feit dat wij een Christelijke kerststal onder een Germaanse heidense kerstboom neerzetten is natuurlijk ook zeer vreemd.....

Berichten: 592

Re: carnaval

Wij bouwen zelf onze wagen en rijden mee in de stoet.

Ik zeg wel wij, maar zelf help ik niet meebouwen :lol: . Ik zit helaas altijd in de blok/examenperiode.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: carnaval

Ik woon zinskort in Utrecht en volgens mij vieren ze hier ook geen carnaval. Ik kom van oorsprong uit drenthe(hoogeveen) en daar heb je wel wat (katholieke) veendorpjes waar ze wel vieren.

MvG Ron

Berichten: 740

Re: carnaval

ohja vasten ja....

daar doe ik nie aan lekker stukje kip zonder vogelgriep :lol:

Berichten: 660

Re: carnaval

haha ik wist zelfs niet eens meer of het vasten nu voor carnaval of na was .. maar blijkbaar toch ernaa :lol:

Berichten: 89

Re: carnaval

Tsja wat wil je als je in Zuid-Limburg woont.

Een en al carnaval eind februari. En dan feest ik natuurlijk

goed mee. Ook al slaat het eigelijk totaal nergens op :lol:

Dit jaar maar 3 dagen voor mij.. carnavalsdinsdag ga ik

naar mijn vriendje in Finland [-X

Berichten: 1.153

Re: carnaval

Saxman schreef: En wie gaat er nadien ook 40 dagen vasten voor pasen? :lol:
Nee dat doe ik niet meer.

Maar ik moet nog even kijken of ik dit jaar vrij neem met Carnaval. Ik ben een ras-echte Kielegatter. Maar het moet wel uitkomen met werk natuurlijk. Dus ik weet het nog niet.

Reageer