Springen naar inhoud

excel

• Log in om te kunnen reageren

kreekie

kreekie

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2006 - 12:18

Zover ben ik al

in blad A zet ik in cel A1 een bepaalde naam, bv klaas. Met het oog erop dat die naam nog kan veranderen.
Vervolgens in blad B heb ik deze naam overgenomen in cel A2 en A3, met daarachter nog een gegeven erbij in een aparte kolom. bijv. 2 in cel B2 en 4 in B3
In blad C geeft hij deze twee gegevens weer (in een tabel). In een staat ernaast moet hij overal waar deze naam voorkomt al de getallen die er achter staan optellen. Door de volgende formule te gebruiken kan dit. doordat de naam in meerdere cellen kan voorkomen; wijs ik alle cellen aan, ik gebruik een formule zoals hieronder.

=SOM.ALS(A7:A16;"klaas"; B7:B16)+SOM.ALS(D7:D16;"klaas"; E7:E16)+SOM.ALS(A20:A29;"klaas"; B20:B29)+SOM.ALS(D20:D29;"klaas"; E20:E29).

Dit gaat helemaal goed zolang ik deze naam niet verander in blad A.

Maar nu komt het als. Als ik nu deze naam verander (in blad A), dan moet ik de formule handmatig in blad C aanpassen (de naam veranderen). En omdat er nog meerdere namen voorkomen waar de zelfde formule in word gebruikt, dacht ik misschien is de formule nog niet af, of misschien is er een andere oplossing.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 13 januari 2006 - 12:30

Geef de cel A1 waar Klaas in moet een label en vervang "Klaas" in je formule door het label

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures