ether

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

ether

simpele vraag:

hoe kom ik aan een klein flesje ether, bedoeld om een insect te doden en daarna te fotograferen. Het is niet bij de apotheek of drogist te verkrijgen

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: ether

Is gewoon bij de drogist of apotheek te krijgen, je moet er uiteraard wel om vragen want het staat niet in de schappen.

Rotterdam, Leiden, Delft, Den Haag.. overal heb ik het tot nu toe kunnen kopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: ether

Met aceton zou zoiets toch ook wel moeten lukken? Dat is in ieder geval op meer plaatsen verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: ether

Ether is een sterk narcosemiddel. Op het lab hebben we eens geprobeerd een vlieg onder narcose te brengen (vrijdagmiddag fun). De vlieg werd gevangen en in een erlenmeyer gestopt. Daaraan werd een druppel ether toegevoegd. De vlieg die constant tegen de wand opvloog was onmiddelijk buiten westen. De vlieg werd op tafel gelegd om bij te komen. Toen we de maandag daarop terug kwamen lag ie er nog steeds. Tot onze spijt hebben we moeten vaststellen dat de vlieg was overleden. :P Ether doodt dus inderdaad insecten. :P Als de apotheker het niet verkoopt kan je altijd nog naar formule-W vragen, dat spul tegen wratten. Dat is ook op basis van ether.

Berichten: 2.035

Re: ether

Zal een zwak exemplaar zijn geweest.... teken verdoof je ook met ether, en deze komen altijd weer bij :P
Als de apotheker het niet verkoopt kan je altijd nog naar formule-W vragen, dat spul tegen wratten. Dat is ook op basis van ether.
Formule-W bevat voornamelijk salicylzuur (werkzame stof), aceton, ethanol, ricinus olie en pyroxyline... als er al ether in zit (kan ik nergens vinden in de receptuur), zal je dat er uit moeten destilleren :P

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: ether

The Herminator schreef: Zal een zwak exemplaar zijn geweest.... teken verdoof je ook met ether, en deze komen altijd weer bij  :P
Je moet teken in ieder geval nooit verdoven wanneer je ze van de huid verwijderd. Dit vergroot de kans op de ziekte van Lyme. Gewoon met een tekentang zonder verdoving verwijderen.

Reageer