Werk zoeken.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

Werk zoeken.

Hallo,

Ik heb vorige jaar mijn studie analytische chemie aan de hoge school Rotterdam afgerond.

Ik ben momenteel op zoek naar een baan.

Mijn vraag aan jullie is: hoe zijn jullie aan werk in de chemische sector gekomen en bij wat voor bedrijven werken jullie.

Bij voorbaat dank,

Jeroen
What we do in life echoes in eternity

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Werk zoeken.

Eerst: Ga naar het arbeidsburo.

Het kan pessimistisch klinken, maar in deze tijd moet je dat als eerste doen.

Probeer ook binnen een jaar werk te vinden.

Succes.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Werk zoeken.

Ik wil je niet bang maken maar ik heb wel 4 maanden naar een baan moeten zoeken, maar goed ik ben dan ook niet chemisch maar medisch aangelegd. Hier zit misschien nog wat ruimte.

Mijn tactiek was inschrijven bij arbeidsbureau's (helaas voor medische mensen kunnen die weinig voor je betekenen) eventueel nog bij detacheringsbureau's maar dan heb je wel wat werkervaring nodig anders doen ze ook bijna niets voor je. Vervolgens gericht vacatures zoeken via internet (veel effectiever zoeken dan de krant) je hebt echt een hele berg aan vacature sites. Je kunt er een aantal vinden bij "onze links". Vervolgens overal je CV achterlaten altijd goed.

Nog een goede methode stuur een open sollicitatie naar alle bedrijven waarvan jij denkt daar wil ik werken. Deze bedrijven kun je natuurlijk ook vinden via internet om op zoek te gaan naar meer informatie. Tevens altijd bellen naar de bedrijven waar je hebt gesolliciteerd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

MvG Ron

Reageer