Springen naar inhoud

invloed reinigingsmiddelen

• Log in om te kunnen reageren

lady C.Love

lady C.Love

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2006 - 16:02

hoi ik heb weer een vraag :P
kan iemand mij uitleggen waarom kiemplantjes onder invloed van reinignsmiddelen toch blijven groeien??
ik had eigenlijk verwacht dat het niet zo was, maar heb een praktijk erover gehad en het bleek goed te groeien.
als iemand het weet let me know then.
daaag
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2006 - 17:03

Welke reinigingsmiddelen hebben we het dan over?
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

lady C.Love

lady C.Love

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2006 - 14:21

nou: cif, groene zeep, dreft en andy (dat is de naam van die zeep)
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Dante_CF

Dante_CF

• >250 berichten
  • 592 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2006 - 15:33

Dat zal grotendeels van de concentratie afhangen denk ik. En wat voor soort plantjes heb je dan gebruikt?

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 januari 2006 - 15:34

Van fosfaten in wasmiddelen groeiden de algen in rivieren en zeeŽn toch goed? Maar die zijn nu verboden dacht ik.....

Veranderd door Raspoetin, 19 januari 2006 - 15:34

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 19 januari 2006 - 15:45

Reinigingsmiddelen bevatten voor zover bekend geen middelen die schadelijk kunnen zijn voor mensen of in het milieu niet afbreekbaar zijn.
De middelen zullen de groei niet belemmeren en mogelijk als meststof funktioneren.

lady C.Love

lady C.Love

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2006 - 12:42

okť , maar kan het ook zijn dat in reiniginsmiddelen organische stoffen inzitten en dat de kiemplantjes die als voeding gebruiken en daardoor goed groeien???
( en ik bedoel gewone kiemplantjes, dante niet speciale kimplanten of zo)

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 20 januari 2006 - 12:58

Je planten staan in grond en niet in een inert substraat (bv steenwol) neem ik aan.
In grond zitten schimmels en bacterieen die in mogelijk in staat zijn componenten af te breken van de reinigingsmiddelen zodat die afbraakstoffen als voeding kunnen dienen.
Planten nemen normaal geen complete organische stoffen op om te groeien

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2006 - 21:15

zijn het ontspruitende waterkersplantjes op een filtreerpapiertje?met alleen water en reinigingsmiddel?

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 09:09

De meeste schoonmaakmiddelen doen niets anders dan vuildeeltjes (bijv. vet) zwevend maken en houden in een oplossing. De samenstelling kan sterk verschillen (Dreft, Andy en groene zeep bevatten totaal andere ingredienten), maar de belangrijkste werking is altijd gebaseerd op dit idee.... Cif is voornamelijk een schuurmiddel.

Dus: tenzij een schoonmaakmiddel extreem zuur of basisch is (groene zeep komt in de buurt maar telt toch nog als "redelijk mild") zal het weinig tot geen invloed hebben op bijv. planten. Als het welzijn van een plant afhankelijk is van bijv. een vetlaag, wordt het een ander verhaal! :P

Veel info over schoonmaakmiddelen kan je hier vinden.....

lady C.Love

lady C.Love

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2006 - 15:35

thanks everybody :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures