Springen naar inhoud

zweten!

• Log in om te kunnen reageren

marrie

marrie

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2006 - 10:54

Hallo,
Ik ben een profielwerkstuk aan het maken over zweetvoeten.
Kan iemand mij vertellen welke bestanddelen er in
zweet zitten en hoe ik dat scheikundig kan testen??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 20 januari 2006 - 11:23

Hallo Marjolijn ,

Welkom op het forum

een link waarop je de samenstelling van zweet kun vinden.

http://www.wielerspo...fo.nl/water.htm

Als je wilt weten hoe je het gemeten kan worden geef dan even aan in welke componenten je geintresseerd bent

Gerard
typo en aanvulling

Veranderd door Gerard, 20 januari 2006 - 11:26

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 januari 2006 - 16:07

Pas op: de stank van zweetvoeten komt niet door het zweet. Deze wordt naar ik heb begrepen veroorzaakt door bacteriën.

Inger

Inger

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2006 - 16:15

Als je bestanddelen van zweet wil weten, dan kun je ook op een fles AA sportwater kijken. Deze drank beweert precies alle zouten die je met zweten verliest weer aan te vullen. Of het echt zo is weet ik niet, maar ze zullen er wel onderzoek naar gedaan hebben.

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 15:40

Is de geur die je ruikt géén boterzuur?

Groetjes

*chemaster*

*chemaster*

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 16:08

Als je bestanddelen van zweet wil weten, dan kun je ook op een fles AA sportwater kijken. Deze drank beweert precies alle zouten die je met zweten verliest weer aan te vullen.  Of het echt zo is weet ik niet, maar ze zullen er wel onderzoek naar gedaan hebben.

Ja, en hier een smaakstofje, daar een geurstofje. Oftewel daar schiet je denk ik nog weinig mee op :P . Lijkt me niet dat je zweet gaat drinken :P .

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 17:22

Is de geur die je ruikt géén boterzuur?

Groetjes

Boterzuur wordt volgensmij alleen maar vergeleken met "6 week oude zweet sokken".
Ik hoop dus echt niet dat er boterzuur in mijn zweet zit :P

saturnus ans

saturnus ans

• >100 berichten
  • 162 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 17:34

Te veel zweten kan optreden bij lichamelijke inspanning, soms zelfs als de inspanning gering is, emotionele opwinding of het gebruik van bepaalde geneesmiddelen. Op de huid leven leven bacteriën. Wanneer de huid warm en vochtig is, dan gedijen bepaalde bacteriën goed. Zij produceren dan stoffen die sterk ruiken.

als men sweet verliest men meer dan alleen water, bijvoorbeeld; electrolyten natrium en magnesuim (waarschijnlijk ook iets van kalium denk ikzelf). Hierbij zal in mijn belevingswereld... ook zwavel inzitten kijk maar eens naar dit verhaal: Zilverpoets

Magnesium zou je misschien kunnen aantonen met een eenvoudige neerslag reactie: check je oplosbaarheidstabel in binas

Natrium en magnesium zou je ook kunnen meten met AAS (atomaire absorptie spectrometer)

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2006 - 20:03

zweet bevat ook feromonen. Deze maken je aantrekkelijk voor de andere sekse. :P http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/wub.png

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2006 - 14:58

zweet bevat ook feromonen. Deze maken je aantrekkelijk voor de andere sekse.  :P  http://www.wetenscha...tyle_emoticons/default/wub.png

Dit is inderdaad waar, met het verschil dat dat alleen voor vers zweet geldt.

Anders zouden die zwervers op het station wel heel aantrekkelijk zijn :P

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures