Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 10

Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Een 21-jarige scheikundestudent uit Hamburg heeft gisteravond een explosie veroorzaakt. De man voerde een experiment uit met aanstekergas, dat niet helemaal ging zoals bedoeld.


Op aandringen van zijn 9-jarige broertje en een vriendje begon de man aan de proef. Hij vulde een vuilniszak met het aanstekergas en sloot deze zak goed af. Vervolgens stak hij een lont in de zak. De student was van plan om de lont aan te steken en dan de vuilniszak uit het raam te gooien. Op het moment dat hij de lont aanstak ontstond echter meteen een explosie.


Alle drie de personen raakten licht gewond. Ze hadden moeite met horen en lichte verbrandingen in het gezicht.

:) Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Het belang van paragraaf 1.4 van de huisregels wordt weer eens een keer bevestigd. Er lopen dus genoeg idioten rond. Hoewel ik ook niet verwacht had dat een beetje gas uit één zo'n lullig aanstekertje dat kon veroorzaken.


Editje: Ik zie nu dat het bericht het alleen over aanstekergas heeft. Hij zal toch niet zo'n volle navulspuitbus helemaal leeg hebben gespoten???
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Wat denk je? :P


Het gas van 1 aansteker geeft een flinke plof, maar meer ook niet (laat er maar een van enige hoogte op straat vallen)......


Idioten zijn er altijd geweest, en zullen er altijd zijn..... gelukkig komt deze meneer niet in aanmerking voor een Darwin award (die worden alleen posthuum uitgereikt) :)

Berichten: 740

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

dom....

Berichten: 3.145

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Je ziet het, voor het maken van explosies en het krijgen van ongelukken heb je echt geen speciale labo-chems nodig. Liever iemand met veel kennis en (mogelijk gevaarlijke) labo-chems in de buurt, dan een idioot met een overal te verkrijgen aansteker (navulbus).

Berichten: 69

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Misschien is hij helemaal vergeten dat gassen kunnen diffunderen door het zakje waarin het gas was. hehehe... of het kan zijn dat het residu gas over was toen hij het zak vol zat te pompen.....

Berichten: 660

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

en dan ook nog scheikundestudent zijn dan ben je volgens mij behoorlijk lomp. zelfs ik zou zoiets nooit doen en ik zit in 5Havo....

Berichten: 53

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Dat diffunderen weet ik niet precies maar ik zou zelf denken dat dit helemaal geen ontploffing moet geven. Hooguit een steekvlam maar geen boem. Als het in een aansteker zit dan verbrandt een vloeistof die niet wegkan en dan heb je dus een ontploffing. Dat in die vuilniszak is al gas en bovendien scheurt zo'n zak al voordat je een beetje drukopbouw hebt of is dat niet zo?

Re: Scheikundestudent veroorzaakt explosie

Gas en zuurstof in concentraties binnen de explosiegrenzen, een vonk en Afbeelding


Succes verzekerd!

Reageer