Springen naar inhoud

gezelschapsspel


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Imke

    Imke


  • 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 16:35

Stel, ik ontwerp een heel nieuw gezelschapsspel. Wat moet ik doen om hem op de markt de krijgen en natuurlijk mijn rechten te beschermen als maker (octrooi aanvragen?)? Hoe krijg ik iemand die het spel wil uitgeven? Als iemand mij kan helpen graag.....

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Raspoetin

    Raspoetin


  • >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 november 2005 - 16:40

Is deze link misschien iets?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

#3

Anthrax

    Anthrax


  • >250 berichten
  • 486 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 20:49

ik heb ook ooit al met dat idee gespeeld :roll:

welk soort is het?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

#4

markzor

    markzor


  • >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 21:15

weet je wat jij zou moeten doen?

EERST LANGS DE KAMER VAN KOOPHANDEL!


(tenzij je het spel laat uitgeven bij een bekende maker zoals 666games ofzo... :roll: )

#5

Imke

    Imke


  • 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 november 2005 - 00:25

welk soort is het?


ja het moet een kans / strategie spel worden voor 2 tot 6 spelers van ongeveer 12 jaar en ouder.

Maar oke dan heb ik octrooi aangevraagd en dan? Hoe krijg ik het uitgegeven?

#6

Lala

    Lala


  • >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 november 2005 - 14:13

Bellen met MB/parker/666games? In je eentje kan je het denk ik niet op de markt zetten, dat moet echt groter aangepakt worden. In de quest stond een paar maanden geleden een artikel over gezelschapsspelen, en die grote uitgevers doen ongeveer 1 keer per jaar wat met een spelidee van een buitenstaander. Misschien heb je mazzel, of is jouw idee echt heel erg goed. Proberen kan geen kwaad toch?
Appareo decet nihil munditia?

#7

wim600008149

    wim600008149


  • >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2005 - 19:52

EERST LANGS DE KAMER VAN KOOPHANDEL!


Dat ben je niet verplicht om een octrooi te kunnen aanvragen. Enkel
vanaf het ogenblik dat je je eigenlijke handelsactiviteiten wil starten moet
je je als zelfstandige bij een ondernemingsloket (ik weet niet hoe dat in
Nederland heet) laten inschrijven. Hetgeen je daarvóór in al je creativiteit
hebt gepland en uitgedokterd daar heeft niemand iets mee te zien...

Ik wil je zelfs aanraden om éérst je idee te laten beschermen, voor je met
business-voorstellen gaat uitpakken!

#8

markzor

    markzor


  • >25 berichten
  • 64 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2005 - 21:50

EERST LANGS DE KAMER VAN KOOPHANDEL!


Dat ben je niet verplicht om een octrooi te kunnen aanvragen. Enkel
vanaf het ogenblik dat je je eigenlijke handelsactiviteiten wil starten moet
je je als zelfstandige bij een ondernemingsloket (ik weet niet hoe dat in
Nederland heet) laten inschrijven. Hetgeen je daarvóór in al je creativiteit
hebt gepland en uitgedokterd daar heeft niemand iets mee te zien...!



vandaar hetgeen wat eronder stond, de kamer voor koophandel is voor mensen die een nieuw bedrijfje starten dus als hij het spel zelf zou willen uitgeven moet hij daar langs, zo niet kan hij beter naar 666 games(of een andere maar meer kan ik er niet bedenken) en daar vragen of zijn idee goed is...





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures