Smsjes

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 215

Smsjes

ik vraag me af dat de lucht vol smsen zit, iedereen verstuurd er, iedereen leest er, iedereen ontvangt er. dus ze "vliegen" eigelijk in de lucht.

dus.. zou er toch een manier moeten zijn om al die smsjes dat dicht bij u worden verzonden/ontvangen te onderscheppen, of denken jullie van niet.

want als je een sms krijgt, begint je pc te piepen. dus moet er wel een mogelijk heid zijn niet? of zie ik het mis.

ja nattuurlijk zal het wel encryptie aanwezig zijn maar dat is een bij zaak?

wat denken jullie

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Smsjes

Klopt helemaal, alle smsjes en telefoongesprekken die vanuit de basisstations bij jou in de buurt uitgezonden worden kan je met de juiste apparatuur aflsuiteren cq ontvangen.

Bel voor de grap maar eens met een telecomaanbieder en vraag of het kan. Geheid dat je het antwoord krijgt dat het niet kan. Bel dan even met de AIVD en vraag waarvoor die schotels zijn in Zoutkamp.

In Zoutkamp heeft de overheid een batterij schotels staan om precies te doen wat jij zegt. Een soort Echelon zeg maar.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 215

Re: Smsjes

dus het bestaat al.

niet dat ik het wil uitproberen maar deze techniek intreseert mij wel.

is het mogelijk om 1 of andere antene in je pc te steken en zo de sms pakketjes te lezen? f is dat niet zo :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Smsjes

Zo kan je dit met alles, je kan ook pakketjes van op internet onderscheppen waar data inzit, je moet enkel de goede software hebben en een beetje geluk lijkt me :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Smsjes

Het is wel mogelijk om smsjes etc te onderscheppen maar er is 1 probleempje daarin. Een mobiel toestel en een centrale houden continue contact. Op die manier weet de centrale waar je bent en hoeft alleen dat basisstation waar je op zit belast te worden. Dat toestel heeft een IMSI nummer (Dus geen IMEI of SIM nummer) waar de contacten via verlopen. Als er dus een berichtje naar een toestel verzonden wordt dat nummer aangesproken en zeg maar gevraagd of die een smsje kan ontvangen. Je moet dus op het moment dat het ontvangen wordt onderscheppen. Dat is vrijwel onmogelijk. Het toetsel geeft namelijk een melding terug dat het smsje ontvangen is. Doet ie dat niet dan ontvang je het smsje tientallen keren. Dat gebeurt nog wel eens in het buitenland.

Telefoongesprekken zijn makkelijker op te vangen omdat die langer duren.

Het kan wel maar dan moet je achter dat IMSI nummer komen. Op zich is het heel makkelijk om berichtjes op te vangen je hebt daar in principe alleen een mobiel toestel voor nodig om aan te sluiten aan je compu.

Als je het precies wilt weten kan ik het je wel uitleggen hoe het precies werkt maar het is een lang verhaal dus als je aan bovenstaande voldoende hebt dan hierbij en anders laat het weten.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 119

Re: Smsjes

dit is misschien een beetje off-topic maar wat ik laatst hoorde over die draadloze internet verbindingen zette mij toch ook wel aan het denken...

bedoel het is allemaal wel mooi en aardig dat alles zonder draadjes zo door de lucht kan maar de veiligheid is in dat geval volgens mij toch wel zeer betrekkelijk. bedoel het zijn allemaal stralen en met de techniek van tegenwoordig is het ook mogelijk om al die stralen ook weer op te pikken zonder dat ze eigenlijk voor jou bedoelt zijn.

dus toch vind ik het maar een beetje hocus pocus met al die draadloze verbindingen, onbewust vliegen er allemaal stralingen om je oren, maar die kunnen dus zomaar door een willekeurig ander persoon worden opgevangen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn van al die draadloze verbindingen?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Smsjes

Je kan via sniffers informatie aftappen van anderen..

kijk maar eens op internet
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Smsjes

Inderdaad, het kan. Het is een keuze tussen veiligheid/privacy en gemak. En de veiligheid kan je gedeeltelijk weer verhogen door het signaal te versleutelen. Maar ook dat is weer beperkt, want in principe is elke sleutel te kraken natuurlijk.

Het is dus alleen nog de vraag: Vind je het erg als iemand anders op jouw lijn zit of inbreekt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 119

Re: Smsjes

Het is dus alleen nog de vraag: Vind je het erg als iemand anders op jouw lijn zit of inbreekt.
nou ik neem aan dat de meeste mensen er niet echt van gediend zijn als al hun berichten en of gesprekken mee gelezen kunnen worden! zou jij het wel op prijs stellen dan?

en bovendien worden deze technieken niet alleen door ons als personen gebruikt maar ook door bedrijven en die verzenden ook informatie die niet voor iedereen bestemd is, en ook voor verkeerde doel einden gebruikt kan worden. dus ik denk dat privacy wel gewenst is door sommige!
als technische ontwikkeling ten koste gaat van de privacy van dingen, dan hoeft het van mij niet zo nodig!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Smsjes

Je moet je ook afvragen hoe spannend het voor een ander is om jouw mail te lezen. Wat moet men daarmee? Meestal weinig volgens mij, dus waarom zouden ze moeite doen?

Ik denk dat je je meer druk moet maken om inbraak op je netwerk voor het plaatsen van spyware en virussen en dat soort zaken. En daarvoor hebben ze software uitgevonden om dat tegen te gaan. Kijk, als jij je instellingen goed voor elkaar hebt, hoef je je nauwelijks druk te maken. Dan is inbreken op draadloos net zo moeilijk als met draad.

De mogelijkheid is er bij beide.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 119

Re: Smsjes

Ger schreef:Je moet je ook afvragen hoe spannend het voor een ander is om jouw mail te lezen. Wat moet men daarmee? Meestal weinig volgens mij, dus waarom zouden ze moeite doen?

Ik denk dat je je meer druk moet maken om inbraak op je netwerk voor het plaatsen van spyware en virussen en dat soort zaken. En daarvoor hebben ze software uitgevonden om dat tegen te gaan. Kijk, als jij je instellingen goed voor elkaar hebt, hoef je je nauwelijks druk te maken. Dan is inbreken op draadloos net zo moeilijk als met draad.  

De mogelijkheid is er bij beide.
das waar :wink: dat ben ik wel met je eens je kunt alles wel aardig beveiligen.

en opzich is het ook weer een beveiliging opzich dat de mogelijkheid tot opvangen van smsjes of telefoongesprekken. Zo kunnen wat op het moment ook al gedaan gesprekken ten voorbereiding van een misdaad dus ook worden opgepikt. dus in dat opzicht sta ik ook wel weer positief tegenover het feit dat het mogelijk is deze signalen op te pikken, zolang het maar in goede handen valt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Smsjes

(...), zolang het maar in goede handen valt.


Tja, en dat kun je nu weer niet controleren :wink:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 119

Re: Smsjes

Tja, en dat kun je nu weer niet controleren :wink:


kijk en daarom vind ik zowiezo al dat mailen,bellen enz eigenlijk maar onbetrouwbaar...het beste is natuurlijk nog gewoon face-to-face...

dat wil niet zeggen dat ik niet mail en sms en bel :wink:

maar als ik een bedrijf was zou ik het niet zo fijn vinden. want hoe goed je je systeem ook beveiligd de mogelijkheid om er doorheen te komen bestaat altijd!

Reageer