mineraalwater

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

mineraalwater

ik vraag me af wat ik voor verschillende bepalingen kan doen op mineraalwater

ik hou daar namelijk mijn gip(geïntegreerde proef) over en ik moet zoveel mogelijk verschillende aanwezige ionen die in het mineraalwater bepalen, kan iemand mij helpen aub

Beryllium: kan je me uitleggen wat dit met onderwijsontwikkelingen te maken heeft? :) Verplaatst...

Berichten: 740

Re: mineraalwater

Je kan een tritatie uitvoeren of de hoeveelheid ionen erin overeenkomt met de verpakking...

Berichten: 857

Re: mineraalwater

De ionselectieve elektrode werkt ook heel goed!!

Berichten: 2.399

Re: mineraalwater

Weet je al welke ionen dit zijn? Koop een fles bronwater en bekijk dan aan de hand van het etiket wat je wilt gaan bepalen.

Berichten: 660

Re: mineraalwater

ik weet niet zeker of ik nu het zelfde zeg als napoleon maar in ieder geval staat er op iedere fles of ieder pak mineraalwater welke stoffen er allemaal inzitten. dus daar zou je ook naar kunnen kijken en dan een methode uitzoeken waarmee je elke stof aan kan tonen.

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: mineraalwater

Chlorocounter voor chloor (NaCl), AAS voor verschillende metalen, geleidbaarheid, ISE, titratie (redox)
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: mineraalwater

Vlamspectrometrie voor Kalium en Natrium. :)

MVG Ron

Berichten: 3

Re: mineraalwater

hoe werkt die vlamspectometrie? want dat weet ik niet

ik weet wel welke ionen dat erin zitten maar alleen niet hoe die juist aan te tonen en ik zoek methoden om die te bepalen maar we hebbe op school geen AAS

Berichten: 7

Re: mineraalwater

of je pakt de ph erbij. heb je meteen het aantal H30+ ioontjes :)

Berichten: 205

Re: mineraalwater

we hebben de kwaliteid van drink water moeten onderzoek, we hebben dit gedaan doormiddel van Ca2+ en Na+ gehalte met de VAAS (vlam atoom absorptie spectrofoto meter)

Metingen concentratie Cl- in leiding water door middel van toevoeging 10% kaliumchromaat-oplossing, en dan te titreren met 0.0282 M zilvernitraat tot geel bruin.

1 ml zilvernitraat komt overeen met 1mg Cl-

pH meting gewoon met een pH meter Afbeelding voor de OH- H3O+ ionen

en geleidbaarheid... gewoon met een geleidbaarheids meter :) voor het algemene hoeveelheid ionen

die laatste is dus niet echt heel boeiend voor jou.

er zal misschien nog wel wel veel meer ionen op het etiket staan, laat dan maar horen welke dat zijn :P

(bijna alles was al genoemd, maar zo hebben wij het gedaan :P )

Berichten: 3

Re: mineraalwater

dankuwel groentje, kent nog iemand zo'n proeven die zijn perfect voor mijn eindwerk, niet te moeilijk voor mij maar ook niet te gemakkelijk Afbeelding

Reageer