Springen naar inhoud

Blackbody straling

• Log in om te kunnen reageren

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 19:23

Bij stralingsdichtheid in een blackbody (is dat in het nederlands gewoon zwartlichaam?) word er van uitgegaan dat de wanden van het lichaam alle straling compleet absorberen. En dat de straling als glof dan altijd op zijn evenwichtstand is. dus dat de golf niet op het maximun of minimun zit.
Waarom mag hij niet op een maximun of minimum zitten? ik denk dat het is omdat het anders niet door de wand kan geabsorbeerd worden. of wat is het wat anders?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

wannes

wannes

• >250 berichten
  • 368 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 22:07

Bij stralingsdichtheid in een blackbody  (is dat in het nederlands gewoon zwartlichaam?) word er van uitgegaan dat de wanden van het lichaam alle straling compleet absorberen. En dat de straling als glof dan altijd op zijn evenwichtstand is. dus dat de golf niet op het maximun of minimun zit.
Waarom mag hij niet op een maximun of minimum zitten? ik denk dat het is omdat het anders niet door de wand kan geabsorbeerd worden. of wat is het wat anders?

de voorwaarde dat de golf niet op een min/max zit, snap ik ook niet. Mischien bedoelen ze dat er geen golf is, en die dus altijd in zijn evenwichtsstand is=> dus geen elektrisch of magnetisch veld
en blackbody wordt vertaald met zwarte straler

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2005 - 22:22

Mischien bedoelen ze dat er geen golf is, en die dus altijd in zijn evenwichtsstand is=> dus geen elektrisch of magnetisch veld  

Dat bedoelde ik dus ook. het is 2 tegen 0

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures