tendo producten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 338

tendo producten

Hoi,

Morgen heb ik de kans om eens een dagje te gaan shoppen in Nederland. Nu heb ik op thuisexperimenteren.nl iets interessants gevonden. Namelijk: In Nederland worden tendo producten verkocht. Dit zijn producten uit het dagelijkse leven, maar die toch zuiver genoeg zijn voor gebruik in een klein thuislabje.

Wat ik mij nu afvraag is waar ik de tendo producten kan terug vinden. Heb al op internet gezocht naar verkooppunten, maar kan niet echt zo 1 2 3 vinden.

Tijd om alle winkels op mijn gemak af te wandelen heb ik niet..

mvg Nerst

Berichten: 1.153

Re: tendo producten


Berichten: 740

Re: tendo producten

Tendo kan je bij veel appotheken terug vinden, daar hebben ze alcohol glycerine en nog wat dingen.

Ik heb daar ook wat spullen van gekocht :)

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: tendo producten

Die zwavelbloem, is dat nu gewoon zwavel of zitten daar nog toevoegingen in?

Berichten: 3.145

Re: tendo producten

Zwavelbloem is de meest zuivere vorm van zwavel die te krijgen is (tenzij je echt speciale lab-kwaliteit, bijv. P.A. zoekt). Het is echter NIET aan te bevelen voor pyro toepassingen, waarbij composities bewaard moeten worden. Het hele kleine beetje onzuiverheid dat er in zit is zuur van aard en vooral met chloraten kan dit leiden tot gevaarlijke toestanden, in het bijzonder bij langere opslag van de al gemengde compositie. Voor alle overige experimenten is het echter prima bruikbaar en ook mengen met oxidatoren kan prima, mits je het mengsel maar niet bewaart.

Berichten: 338

Re: tendo producten

Dus de tendoproducten zijn enkel terug te vinden bij apothekers? Of in welke winkels verkopen ze deze nog?

Nog even een vraagje, ik heb mij laten zeggen dat de tendo tolueen uitbrengt onder volgende naam: "Tendo synth. thinner". Maar nu vindt ik niets anders terug dan gewone "Tendo thinner". Deze zullen wel dezelfde zijn, niet?

mvg Nerst

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: tendo producten

Bij drogisten zou je het ook even kunnen vragen (kruidvat - DA). Maar daar zullen ze niet alles op voorraad hebben, ik weet niet of ze die stoffen zomaar bestellen, maar dat kan je proberen.

Reageer