vliegend insect

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 249

vliegend insect

Er vliegt hier wel eens een groenig insect en ben me af aan't vragen wat het voor een dier is. 'k zal een duidelijkere beschrijving geven:

Groenig langwerpig dun rond lichaam c.a. 7-10mm daar waar de de kop, pootjes en vleugels aan zitten "romp?" is iets breeder, ongeveer 4 pootjes (kan het niet goed zien) daaronder 2 groene uitsteeksels. 2 dunne lange, ca 5mm, antennes op de kop - rood zwarte ogen. Groenige transparante vleugels zeer breed op het uiteinde en ongeveer 1.5 x de lengte van het lichaam.

Nu zou ik graag wat meer over het beestje willen weten:

Hoe heet zo'n beestje.

Missie: daar ik zo'n dier wel eens vaker hier zie, vraag 'k me af of er hier in m'n omgeving iets is waardoor het aangetrokken wordt. M.a.w. wat komt die knaap hier doen? :roll:

Zijn het stekers?

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: vliegend insect

gaasvlieg?

Afbeelding

Berichten: 249

Re: vliegend insect

Ja, dat is hem, thnks.

'k ben um aan't googelen, en zie info. Wat ik er van begrijp is dat die vliegen per ongeluk hier wat aan 't rond bonjouren zijn, aangezien ik hier geen planten heb. Het zijn geen stekers, dus 'k kan ze laten leven, gelukkig.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: vliegend insect

Gaasvliegen zijn "nuttige" insecten zelfs. De larve is een groot liefhebber van bladluizen. Ziet er een beetje uit als een heel klein krokodilletje van ongeveer een cm lang. En díe kunnen wel degelijk bijten, zonder ernstige gevolgen overigens. Deze beestjes worden ook commercieel gekweekt voor biologische bestrijding van luis in glasteelten
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 249

Re: vliegend insect

Hebben ze ook de neiging om bij mensen bij te tanken, wanneer er geen luizen in de buurt zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: vliegend insect

Nee, ze drinken geen bloed, als je dat soms bedoelt.
Appareo decet nihil munditia?

Reageer