lage cijfers in Word

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 660

lage cijfers in Word

ik weet dat het kan alleen ik kan er niet meer achter komen hoe

hoe zet je in Word een cijfer laag bij een formule zoals bij H2O (even express zo gedaan mods) dat dan H2O hoort te worden. ik zou natuurlijk het lettertype kunnen veranderen maar dat is minder netjes ... dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit ook al alweer deed ?

mvg kevin

Re: lage cijfers in Word

sup/subscript

Berichten: 660

Re: lage cijfers in Word

ja dat bedoel ik maar hoe doe ik dat ook alweer waar vind ik dat ?? ik gebruikte er eerst altijd een sneltoets voor dus ik weet niet waar ik moet zoeken ..

Re: lage cijfers in Word

Onder lettertype het betrffende vakje aanvinken

Berichten: 660

Re: lage cijfers in Word

oke sorry dat ik zo lastig blijf maar onder lettertype kan ik niks vinden wat daarmee te maken heeft behalve subtitel maar dat werkt ook niet :)

ik heb word 2003 ... ik weet niet of dat iets uitmaakt .. ?

mvg kevin

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: lage cijfers in Word

Superscript: ctrl-+ (met shift dus)

Subscript: ctrl-=

Rechtermuisknop naast je werkbalken in Word, vervolgens kiezen voor Aanpassen, tabblad Opdrachten, categorie Opmaak en dan de knoppen sub- en superscript naar de gewenste plek slepen!

Berichten: 660

Re: lage cijfers in Word

oke bedankt dat bedoelde ik :)

Berichten: 365

Re: lage cijfers in Word

je kunt ook een macro in word zetten die dat voor je doet. je kunt die hier vinden met uitleg hier

werkt makkelijker dan steeds sneltoetsen te gebruiken.

Als je dat niet wilt kies dan eens werkbalken aanpassen en kijk onder opmaak daar staat een knop Xx en Xx en sleep die naar je werkbalken. Overigens is het ook handig om de vergelijkingseditor via de knoppenbalk snel te openen dan kun je nog makkelijker reactievergelijkingen noteren en een heleboel andere zaken. Kijk darvoor even bij de help van word en typ vergelijkingseditor in.

Berichten: 198

Re: lage cijfers in Word

kheb ze in mijn werkbalk staan

die kun je helemaal naar believen aanpassen en dan is werken met word opeens een verademing

zet er alles in wat je veel nodig hebt en laat de onozele dingen eraf :)

Berichten: 161

Re: lage cijfers in Word

Voeg de twee functies toe aan een werkbalk;

1. rechts-klik op een werkbalk om het menu te openen, kies AANPASSEN

2. op het tabblad Opdrachten voor OPMAAK kiezen

3. de Subscript en Superscript iconen naar de werkbalk trekken

Berichten: 25

Re: lage cijfers in Word

Hé handig ik wist aleen dat ut via opmaak/ object kon maar je heb het daar wel veel uitgebruiker.. iig als je dat geinstaleerd heb en dat heb ik neit op deze computer handig dat ik iniedergevla nu weet dat die als bv. H20 kan doen..

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: lage cijfers in Word

Moet je dat uiteraard ook hier doen

Reageer