Boek voor organische chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 338

Boek voor organische chemie

Hoi,

Nu ik in mijn laatste jaar techniek wetenschappen zit (België) moet ik stilletjes gaan uitkijken naar een nieuwe school, richting. Nu weet ik gelukkig al wat ik later zou willen gaan doen, namelijk een laborant in de organische chemie. Nu zou ik graag al zoveel mogelijk informatie verkrijgen over organische chemie, en dal vooral labo.

Wat ik dus zoek zijn boeken die handelen over organische chemie. Leuk zou het zijn als er ook syntheses in zouden staan.

mvg Nerst

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Boek voor organische chemie

Zelf vindt ik Fox en Whitesell erg goed... Dat is het boek dat gebruikt word aan de TU in Eindhoven.. Als je me een mailtje doorstuurt kan ik je nog wel eenmooi boek in PDF formaat doormailen...

Berichten: 740

Re: Boek voor organische chemie

Organic chemestry gebruik ik

Berichten: 338

Re: Boek voor organische chemie

De boeken die jullie beschrijven, kan je die enkel krijgen in een school, of kan je ze ook in standaart boekhandel verkrijgen?

mvg Nerst

Berichten: 17

Re: Boek voor organische chemie

DE meeste boeken kun je gewoon bij een boekhandel kopen. bv op internet.

Een voorbeeld van een boek:

maitland and jones : link naar boek

of morrison and boyd het andere boek

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Boek voor organische chemie

Een boek waar ik zelf goed over te spreken ben is Solomons en Fryhle, ISBN: 0-471-44890-7

Berichten: 114

Re: Boek voor organische chemie

Er zijn diverse Experimental Organic Chemistry boeken, nl van Harwood of Gilbert

En het boek Organic Chemistry van Maitland Jones is echt heel leuk, hij verwerkt er veel van zijn ervaringen in en er staan dus diverse grappige anekdotes in :)

Berichten: 218

Re: Boek voor organische chemie

Vogel's Textbook of Practical Organic Chemistry is ook wel een goed boek. Hier is heel veel over opstellingen te vinden. Een beetje duur wel €150,-, dus lenen bij de bieb zou een idee kunnen zijn. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Boek voor organische chemie

Als je mij per post een Cd'tje toestuurt, wil ik ook die wel naar je terugsturen.. (70 mb in PDF en erg oude versie) maar toch....

Ik heb erg veel scheikunde boeken en documenten digitaal beschikbaar, de meeste zijn alleen te groot om door te mailen...

Groetjes,

Frans

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Boek voor organische chemie

Het plaatsen of promoten van illegale zaken, zoals illegale software, links, cracks en serials , etc. is verboden.
Letten we wel even op het auteursrecht? :)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Boek voor organische chemie

Vogel's Textbook of Practical Organic Chemistry is ook wel een goed boek. Hier is heel veel over opstellingen te vinden. Een beetje duur wel €150,-, dus lenen bij de bieb zou een idee kunnen zijn. :P
Inderdaad, hier staan VEEL, echt VEEL syntheses in :)

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Boek voor organische chemie

Ik ben wel even benieuwd... Ik mag hier op 't forum dergelijke dingen dus niet verhandelen? Let wel: 't gaat over een echt oude versie (15jr) en die andere bestanden: tja die zijn wel heel recent.. tot de nieuwste druk van Stryer.. (10 mnd) Hoe gaan jullie daar nogmaal mee om?

Berichten: 74

Re: Boek voor organische chemie

Ik gebruik organic chemistry van Carey en organic chemistry van clayden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Boek voor organische chemie

Ik mag hier op 't forum dergelijke dingen dus niet verhandelen? [...] Hoe gaan jullie daar nogmaal mee om?
Je mag alleen dit soort zaken verhandelen als je zelf het auteursrecht hebt, of dat je niet de wet overtreedt.

Kijk, wat je buiten het openbare forum via de email met elkaar regelt, daar weten we natuurlijk niks van.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer