Dibromostilbeen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 114

Dibromostilbeen

weet iemand misschien waar dibroomstilbeen (de meso vorm) in oplost, zelfs 98% zwavelzuur werkt niet en mn bolkoeler is een beetje smerig :)

alvast bedankt

Berichten: 2.035

Re: Dibromostilbeen

Kokende tolueen?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Dibromostilbeen

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: Dibromostilbeen

ID en password erbij? :)

De mijne kwam ook van het net.... -> hier!

Berichten: 114

Re: Dibromostilbeen

De mijne kwam ook van het net.... -> hier!


het was 1,2 dibroom was ik vergeten, maar iig bedankt allemaal... ik heb nog hete methanol geprobeerd, maar ook dat lukte niet en toen heb ik m uitgespoeld met heet water en vrijwel alles was eruit :)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Dibromostilbeen

The Herminator schreef:
ID en password erbij?  :)
Aha, kijk dat vergeet ik dan weer, dat ik op mijn werk zo'n beetje overal tot toegang heb. Een quootje uit de tekst dan maar:
(...)These orange beads were suspended in 4 mL ethylacetate that included meso-1,2-dibromostilbene (3.2 x 10-3 M)
Hieruit leid ik af dat het zou moeten oplossen in ethylacetaat
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 114

Re: Dibromostilbeen

oww das wel raar, want die had ik inderdaad ook uit de kast geplukt, maar deed het niet... In ieder geval heb ik geen problemen gekregen met het magazijn dus is alles goed gekomen :)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Dibromostilbeen

Ach ja, en anders gooi je de bolkoeler toch weg? Als je bij een bedrijf werkt, zal die kostenpost toch te overzien zijn :)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 114

Re: Dibromostilbeen

jaja, was het maar zo'n feest ik zit op de uni en als je iets stukmaakt dan wel weg moet gooien krijg je toch wel mooi de rekening gepresenteerd... :)

maar ach het was best leuk om allerlei vloeistoffen uit te proberen :P heb ik dat ook eens gedaan!

Berichten: 11

Re: Dibromostilbeen

chemgirl schreef: jaja, was het maar zo'n feest ik zit op de uni en als je iets stukmaakt dan wel weg moet gooien krijg je toch wel mooi de rekening gepresenteerd... :)

maar ach het was best leuk om allerlei vloeistoffen uit te proberen :P heb ik dat ook eens gedaan!
Bij de universiteit heb ik genoeg dingen gemold... hoefde ik nooit te betalen. Op de Hogeschool trouwens ook niet.

Reageer