Enzymen en Micro-organismen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Enzymen en Micro-organismen

Ik moet voor een project antwoorden op de vraag:

Waar haal je enzymen/micro-organismen? Wat doen ze daar?

Verder is er geen informatie, of verduidelijking, kan iemand mij helpen.

Mvg J-Lu

Berichten: 740

Re: Enzymen en Micro-organismen

Dit is wel een hele vreemde vraag :)

Enzymen kan je inkopen bij biotechnologie bedrijven en micro organismen ook.

Je kan ze natuurlijk ook zelf zoeken met behulp van diverse selectieve kweekmedia en monsters.

Berichten: 5

Re: Enzymen en Micro-organismen

Ja, ik weet dat je enzymen verkrijgt door je lichaam zelf, door (rouw) voedsel en door enzymen(voedings)supplementen. Maar verder kan ik er niet veel meer aan toevoegen vandaar mijn vraag.

Ben vooral opzoek naar artikels of dergelijke die zich verder toespitsen op dit onderwerp.

Berichten: 740

Re: Enzymen en Micro-organismen

via supplementen en voedsel krijg je volgens mij niet enzymen binnen, maar vooral eiwitten. Enzymen denatureren vrij snel bij lage pH.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Enzymen en Micro-organismen

Daar heb je gelijk in enzymen worden in het lichaam aangemaakt en kun je niet met behulp van voeding actief in je lijf krijgen. Organen maken deze enzymen aan denk bijvoorbeeld aan insuline of amylase.

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Enzymen en Micro-organismen

Mag ik hier als niet-biochemicus ook op reageren? Naar mijn inzicht zijn enzymen een onderklasse van de eiwitten; enzymen zijn precies die eiwitten die chemische reacties katalyseren.

In de voeding zitten allerlei eiwitten, dus ook enzymen. Door de spijsvertering worden die echter afgebroken tot de aminozuren die in het lichaam worden gebruikt voor de synthese van lichaamseigen eiwitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Enzymen en Micro-organismen

Mag ik hier als niet-biochemicus ook op reageren? Naar mijn inzicht zijn enzymen een onderklasse van de eiwitten; enzymen zijn precies die eiwitten die chemische reacties katalyseren.

In de voeding zitten allerlei eiwitten, dus ook enzymen. Door de spijsvertering worden die echter afgebroken tot de aminozuren die in het lichaam worden gebruikt voor de synthese van lichaamseigen eiwitten.
Ik ben het hier ook helemaal mee eens alleen had je mijn tekst niet goed gelezen. :lol:

Enzymen krijg je wel binnen via de voeding maar is dan niet meer functioneel actief in het lichaam.
Daar heb je gelijk in enzymen worden in het lichaam aangemaakt en kun je niet met behulp van voeding actief in je lijf krijgen. Organen maken deze enzymen aan denk bijvoorbeeld aan insuline of amylase.
MvG Ron

Reageer