diesel maken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

diesel maken

Is het mogelijk is om van kerosine (Jet A1) door toevoegingen dezelfde eigenschappen te verkrijgen als diesel en ook geen schadelijke gevolgen geeft aan de dieselmotor.

Zo ja welke en in welke verhouding toevoeging praat je dan.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: diesel maken

Vast wel, de meeste dieselmotoren lopen zelfs (met aanpassingen)op oud frituurvet

Een dieselmotor is niet erg kieskeurig.

Berichten: 2.399

Re: diesel maken

Volgens mij niet, Het hangt er helemaal vanaf wat jij toevoegingen vindt trouwens. 99% kerosine en 1% additief, of 1% kerosine en 99% additief? Diesel is een brandstof die onder compressie ontvlamt, kerosine heeft die eigenschap niet, en zal direct ontvlammen als het de gloeiplug tegen komt, werkt dus niet.......

Berichten: 3

Re: diesel maken

Hetgeen ik bedoel is of er een soort olie (zoja welke )bestaat die je toevoegt b.v. een oliesoort en/of tweetakt olie o.i.d. (smeerende werking).

Hetgeen ik wel weet is dat kerosine is een schraal produkt die een lager vlampunt heeft dan diesel, en zodoende geen kwaad kan als je hier op zal gaan rijden met de diesel motor......

Berichten: 2.035

Re: diesel maken

In een dieselmotor wordt het brandstofmengsel zwaar gecomprimeerd... zou dit geen invloed hebben op de ontbrandingssnelheid van kerosine (gaat het niet ontploffen i.p.v. gelijkmatig ontbranden)?

Berichten: 3

Re: diesel maken

Zal meevallen denk ik want de ontbrandingstemperatuur van kerosine ligt >38 graden en diesel >54 graden, maar ben wel van mening dat je door toevoeging van een oliesoort met een bepaalde verhouding kerosine/olie dat wel op kan vangen (verhogen ontbrandingstemp. en smeerdende werking), maar de vraag die mij bezig blijft houden is welke soort en verhouding??

Reageer