Springen naar inhoud

Picogreen vs. Hoechst vs. EtBr

• Log in om te kunnen reageren

Astridje85_CF

Astridje85_CF

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 februari 2006 - 09:01

Ik vraag mij af hoe Picogreen aan/in het DNA bind. Van Hoechst weet ik dat het in de AT-rijke regionen gaat zitten; maar van Picogreen weet ik het niet.

Ik heb via :) een link gevonden:
http://64.233.179.10...l&ct=clnk&cd=12

Maar in deze presentatie worden tegenstrijdige dingen gezegd.
Op één van de slides staat dat Picogreen een minor groove binder is, en niet zoals EtBr zich intercaleert tussen de basen (of is dit toevallig hetzelfde :P )

Maar in de Summary staat bij de intercalerende dyes naast EtBr ook Picogreen; en deze staat dus niet meer bij de minor groove binders.

Dus is Picogreen nu een minor groove binder, of intercaleert het zich tussen de basen van het DNA? En hoe doet Picogreen dit dan (volgens mij niet via de AT-rijke regionen net als Hoechst)

En vraagje 2: EtBr intercaleert zich tussen de basen van ds DNA; hoe intercaleert het zich dan in RNA (aangezien dit es is)?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Astridje85_CF

Astridje85_CF

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2006 - 08:39

Ik wil nu toch Picogreen gaan gebruiken voor het quantificeren van DNA.
Bij het protocol wat ik gebruik, los ik het DNA uiteindelijk op in TE buffer en wil dit gaan meten. Echter vind er veel DNA verlies plaats en wil ik de butanol fasen opvangen en deze ook gaan meten. Volgens de fabrikant waar ik Picogreen koop (Invitrogen) geven organische oplosmiddelen (waar butanol dus ook onder valt) een signal increase (van butanol staat het er niet bij, maar van andere oplosmiddelen ligt dit tussen de 12-14%).
Hoe moet ik dit aanpakken, opdat ik de waarden met elkaar kan/mag vergelijken?

Ik dacht zelf eraan om van de waarden die ik krijg van de fluorometer met 13% te corrigeren, maar weet niet of dit wel een wetenschappelijk verantwoorde correctie is ;)

Astridje85_CF

Astridje85_CF

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2006 - 10:16

De meest waarschijnlijk oplossing: Maak ook een standaardcurve met butanol

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures