Springen naar inhoud

gelpermeatiechromatochrafie

• Log in om te kunnen reageren

the divine one

the divine one

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2006 - 13:09

Weet er iemand hoe je het inwendig volume en het voidvolume experimenteel kan bepalen?
Je zou er mij een enorm plezier mee doen .

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 februari 2006 - 21:42

Vertel eens iets meer? Waarvan?

Chemicalpiet

Chemicalpiet

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2006 - 21:10

Ik weet dat het waarden zijn die bij een GPC kolom horen, maar wat wil je er mee? Het molecuul gewicht bepalen? Ik heb het zelf nog nooit op die manier gedaan. Gewoon kalibratie samples gebruiken, das het gemakkelijkst.

Veranderd door Chemicalpiet, 27 februari 2006 - 21:10

Dr.Chemo

Dr.Chemo

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 april 2006 - 22:53

Totaal volume = dode volume + inwendig volume

Waarin : -dode volume = volume tussen de korrels = uistroomtijd van het eluens = voidvolume (denk ik)

-inwendig volume = ingenomen volume door de korrels = Totaal volume - dode volume

Het totaal volume kan je berekenen als je afmetingen hebt van je kolom, die staan er normal op vermeld. De dode tijd kan je zelf meten.

Misschien dat ik je hiermee kan helpen?

Dr.Chemo

Dr.Chemo

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2006 - 10:34

Totaal volume = dode volume + inwendig volume

Waarin : -dode volume = volume tussen de korrels = uistroomtijd van het eluens = voidvolume (denk ik)

-inwendig volume = ingenomen volume door de korrels = Totaal volume - dode volume

Correctie: Het dode volume is niet gelijk aan de uitstroomtijd maar aan het volume eluens dat nodig is vanaf het moment van de injectie tot de te onderzoeken component uit de kolom komt en gedetecteerd wordt. Je weet de eluenssnelheid.
De tijd kan hier ook van bepaald worden, dat is wat ik eigenlijk bedoelde met de uitstroomtijd. Ik bedoel hier dus zeker geen dode tijd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures