Springen naar inhoud

geurstoffen voor zeep

• Log in om te kunnen reageren

Feanic

Feanic

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2006 - 02:23

Hallo, naarmate mijn profielwerkstukpresentatie steeds dichterbij komt zou ik graag willen weten hoe je precies geurstoffen aan zelfgemaakte zeep toevoegd.

Namelijk, morgen ben ik van plan om een stuk zeep te gaan maken (natronloog-opl. met vet) en het dan ongeveer 2 weken te laten condenseren. Als vet gebruik ik gesmolten boter, dat meng ik dus met het natronloog-opl. Dan flink roeren en klaar.

Op welk moment moet ik precies een geurstof aan de zeep toevoegen en wat heb ik ervoor nodig?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 februari 2006 - 09:17

Misschien heb je iets aan deze link bij Hekserij.nl?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2006 - 10:15

Kan je niet een fijn geurende ester gebruiken als geurstof? Ik meen dat ik ooit eens heb gelezen dat je esters kan gebruiken als geurstof. Het werd gebruikt in goedkope zeep als ik het goed heb...
Als het echt mogelijk is zou ik voor de bananenolie gaan die ester is makkelijk te maken en ook zeer herkenbaar en zeer sterk geurend. Maar deze hydroliseert alleen wel in de NaOH oplossing

Edit:
(sorry dit is niet de antwoord op je vraag :lol: )
Maar toen ik eens zeep heb gemaakt hebben wij parfum bij de zeep gegoten. Dat hadden we gedaan nadat we hadden gekookt in NaOH meen ik.

Veranderd door JeffreyButer, 22 februari 2006 - 10:20

Feanic

Feanic

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2006 - 12:28

erh handig, bedankt. ik ga maar snel aan de slag

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures