Semiochemicals / Signaalstoffen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 592

Semiochemicals / Signaalstoffen

We moeten dit jaar een project maken rond de laatste ontwikkelingen op het vlak van signaalstoffen. En dus vroeg ik me af er misschien iemand van jullie veel weet over dit onderwerp.

Vooral op vlak van synthese ben ik nog altijd op zoek naar artikels en goede boeken.

Berichten: 592

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Heeft er misschien iemand een manier om online wetenschappelijk boeken te lezen ofzo?

En heeft er iemand toevallig Topics in Current Chemistry op z'n werk ofzo. Ik ben vooral geïnteresseerd in nummers 239 en 240.

ISSN 0340-1022

Berichten: 2.035

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Google Scholar (hier) zoekt specifiek in/naar wetenschappelijke publicaties.....

Ik heb wel toegang tot "Topics in current genetics" en "Topics in theoretical economics", maar helaas niet in de chemie :lol: . Universiteitsbibliotheek misschien?

Berichten: 592

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Dat is net het spijtige, de boeken die ik zoek zijn deze uit 2004 en 2005 en bij ons in Gent is de bibliotheek gestopt met aankopen in 2002. In Leuven hebben ze de reeks maar tot het jaar 1992.

Voor sommige wetenschappelijke werken heb je helaas een paswoord nodig. Ik heb wel toegang tot het netwerk van de universiteit, maar dit geeft ook geen onbeperkte toegang.

Berichten: 2.035

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

kunnen ze bij "jouw" UB niet controleren waar ze wel recente edities van deze publicaties hebben? Als ik hier in de UB van Delft om een bepaald tijdschrift vraag, draaien ze per acuut een lijst uit van alle UB's in Nederland en Belgie waar ze dat tijdschrift hebben, inclusief welke jaargangen!

Berichten: 592

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

ja dat heb ik ook gedaan, maar de enige plaats in België waar het boek zich bevind is in de bedrijfsbibliotheek van Agfa Gevaert. Ik heb die mensen een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik heb ook de universiteitsbibliotheek van Luik gecontacteerd, maar daar werken ze nogal traag. In Wallonië hebben de mensen nu eenmaal een andere mentaliteit dan in Vlaanderen.

Berichten: 2.035

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Sja, als het niet lukt ben je voor Eu 400 de man :lol:

Berichten: 592

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

In Delft hebben ze slechts tot 132. Wat bedoel je met Eu 400?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Ik neem aan € 400??
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

Uiteraard, Eu is de officiele afkorting voor euro.... net zoals € er het teken voor is! :lol:

Met €400 bedoel ik dat het zoveel kost om beide delen aan te schaffen......

Berichten: 592

Re: Semiochemicals / Signaalstoffen

ow ja :lol:

best wel dure boeken zijn dat.

Ik ga proberen om het via de universiteit digitaal aan te kopen. Onze begeleider zei dat dat misschien wel viel te regelen.

Bedankt voor je hulp, Herman

Reageer