ICA-5220 HPLC-Detector for Ion-Chromatography

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 14

ICA-5220 HPLC-Detector for Ion-Chromatography

ICA-5220

HPLC-Detector for Ion-Chromatography (Electric Conductometric Detector)

dit is een apparaat van 7000 euro en kan ik kopen voor een paar cent.

Kan iemand mij vertellen wat dit in godsnaam voor een apparaat is?

ik wil de waarde van mijn vijver automatisch gaan meten, gaat dat hiermee?

calcium, nitriet nitraat ammonium zuurstof enz ph enz

hoe moet je dit meten, met sensors (er staat Electric Conductometric Detector)

of met vloeistof?

ik ben een leek en hoop dat dit makkelijk te doen is.

Berichten: 1.122

Re: ICA-5220 HPLC-Detector for Ion-Chromatography

Een "Electric Conductometric Detector" is een geleidbaarheidsmeter voor de HPLC. HPLC is een vloeistof chromatografische analyse. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van kleine cappilairen om de vloeistof o.a van de kolom naar de detector te brengen. Deze cappilairen hebben een interne diameter van ongeveer 0.5 mm. De flow cel in de detector zal dus ook een dergelijk formaat hebben. Aangezien je vijverwater wil analyseren zal deze flowcel dus heel erg snel verstopt zijn, voorspel ik. Verder heb je voor zo'n detector meestal geschikte software nodig. Tenzij de detector heeel erg oud is en je nog een simpele read out hebt aan de voorkant.

Het lijkt mij niet de ideale manier om vijver analyses te doen..... :lol:

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: ICA-5220 HPLC-Detector for Ion-Chromatography

Tevens heb je daarbij nog een HPLC pomp nodig en ook meestal nog wat andere apparatuur (injector, thermostaatoven, computer met interfacekaart enz enz)

Ik weet nog wel iemand die een komplete water meetset verkoopt, een systeem wat o2, ph, geleidbaarheid etc meet, HIER de link

Berichten: 14

Re: ICA-5220 HPLC-Detector for Ion-Chromatography

ik heb wat foto's van dit apparaat iemand interesse?