additieven

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 13

additieven

Voor ons project moeten we additieven op sporen, maar weet er soms iemand welke opsporingsmethoden er allemaal bestaan om additieven op te sporen in voedsel?

De kleur en structuur in de voedingsmiddelen mogen niet storend werken in de detectiemethode.

Alvast bedankt!

Kimberly

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: additieven

Dat zal zeer sterk afhangen welke additieven waar inzitten. Zoals je ziet zijn het er nogal wat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 13

Re: additieven

we mogen zelf de additieven kiezen.. dus we moeten eerst weten welke methoden dat er bestaan hé.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: additieven

Lijkt me andersom :lol: eerst kijken wat je wilt analyseren, en dan bepalen welke methoden daar geschikt voor zijn! Anders kan je wel een lijstje maken met alle mogelijke analysemethoden, er zal namelijk altijd wel een additief te bedenken zijn wat je met een willekeurige techniek kan aantonen!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 13

Re: additieven

neen niet andersom.. onze methode was zo goed volgens de leerkrachten dus.. maar nu weet ik nog niets hé

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: additieven

neen niet andersom.. onze methode was zo goed volgens de leerkrachten dus.. maar nu weet ik nog niets hé
Wij ook niet! Het wordt nog gezellig hier!

Je zegt jullie methode. Welke methode?

Je zegt dat je je additieven zelf uit mag zoeken. Dus dat hoeven wij niet te doen!

Met methode bedoel je:

1) Je manier van werken (aanpak dus)?

2) Je analsyemethode?

En welke additieven wil je dan waarin analyseren? Het maakt nogal wat uit of het in brood, stroop of spa blauw zit (alhoewel ik bij de laatste niet zeker ben of er additieven in zitten)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer