Leraren buiten pesten

Moderator: Rhiannon

Berichten: 215

Leraren buiten pesten

Yee, is het iemand al gelukt om met zijn klas de leeraar buiten te pesten? :wink:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Leraren buiten pesten

Lijkt me niet moeilijk. 20 tegen 1, dat lukt altijd.

De overwinning zal kort duren. Je wint misschien een veldslag, maar je verliest de oorlog.

Met waarschijnlijk enorme consequenties voor de pesters.

Dat proces is bekend uit de recente Koude Oorlog.

Mutually Assured Destruction werd dat genoemd.

Het acroniem MAD is niet toevallig.

Bezint eer gij begint.

Je tegenstander zal afzien. Maar het wapenarsenaal van je tegenstander is net iets groter, dus per saldo zal de schade bij jou het grootst zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Leraren buiten pesten

Hehe, zoals jan zegt, het is wel eens leuk om een leerkracht te pesten, maar er zullen leerkrachten blijven komen en je zal er zelf zeker niet beter door worden!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Leraren buiten pesten

Hehe, zoals jan zegt, het is wel eens leuk om een leerkracht te pesten, ...
Pesten is nooit leuk en Jan zegt ook helemaal niet dat het leuk is.

Berichten: 656

Re: Leraren buiten pesten

Yee, is het iemand al gelukt om met zijn klas de leeraar buiten te pesten?  :wink:
Kijk maar uit, ik pest je zo terug. 8)

Waar was die goede oude tijd dat je als docent nog lekker met een liniaal op de vingers van leerlingen mocht slaan... :roll:

Kennen jullie dat schilderij van Jan Steen?

En ja, het is mijn VO klasje vroeger wel gelukt. Mijn basis school klasje trouwens ook. Toen was dat wel leuk, maar ik ben er niet trots op...
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Leraren buiten pesten

Waarom zou je in vredesnaam je leraar wegpesten? Heb dat nooit begrepen eigenlijk...

Ik heb wel eens een hooglopend conflict gehad met een leraar die uiteindelijk van school gegaan is. Hij gaf wiskunde en maakte keer op keer rekenfouten. Ik had dat door en zei steeds "dat klopt niet meneer, dat moet XXX zijn, want XXX" Na een paar keer werd ik steeds de klas uit gestuurd wegens geen respect tonen. Op een gegeven moment zou ik zelfs geschorst worden omdat ik gezegd zou hebben dat hij geen les kon geven... (nooit gezegd trouwens). Dat liet ik natuurlijk niet over mijn kant gaan en uiteindelijk heeft deze leerling dus de oorlog gewonnen :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Leraren buiten pesten

Ger schreef:
Ik had dat door en zei steeds "dat klopt niet meneer, dat moet XXX zijn, want XXX" Na een paar keer werd ik steeds de klas uit gestuurd wegens geen respect tonen.
Zoals je zegt heeft dat totaal niets met klassikaal wegpesten te maken. Ik maak ook wel eens fouten voor de klas. Degene die mij terechtwijst krijgt mijn compliment, is er tenminste één wakker........ Ik snap de leraar die jij beschrijft niet. Wat ik wel op een nette manier probeer af te remmen zijn van die wijsneuzen die er steeds van alles bijhalen omdt ze net een beetje meer weten dan hun klasgenoten. Dat zijn types die heel de klas in de war kunnen brengen als je jezelf ertoe laat verleiden op hun opmerkinen in te gaan. Je begint dan namelijk een gesprek dat boven het kennis- en begripsniveau van 90 % van de groep uitgaat. Maar zoals jij het beschrijft was je dus niet wijsneuzerig bezig. En zeker niet pesterig.

Moeilijk vak, docent.....Laat ik het eufemistisch een uitdaging noemen......

En niemand die die uitdaging aangaat verdient het om weggepest te worden als het nog niet helemaal lukt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Leraren buiten pesten

Waar was die goede oude tijd dat je als docent nog lekker met een liniaal op de vingers van leerlingen mocht slaan...   :P


Hehe, ik heb er nog zo gehad (ik bedoel leerkrachten, geen meppen), zelfs

ooit es een oude priester die ons Latijn en Godsdienst kwam geven en die

nog les gegeven had aan mijn eigen vader. Het eerste wat hij me dat

schooljaar vertelde was "jou vader heeft ooit nog strafstudie van me ge-

kregen..." :roll: Er waren idd amusante momenten, maar het waren even-

zeer leerkrachten die je maar één keer peste...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Leraren buiten pesten

Wat ik wel op een nette manier probeer af te remmen zijn van die wijsneuzen die er steeds van alles bijhalen omdt ze net een beetje meer weten dan hun klasgenoten. Dat zijn types die heel de klas in de war kunnen brengen als je jezelf ertoe laat verleiden op hun opmerkinen in te gaan. Je begint dan namelijk een gesprek dat boven het kennis- en begripsniveau van 90 % van de groep uitgaat.


Ik ben zo'n persoon :roll: . Als mij iets tijdens scheikunde wordt uitgelegd en dat klopt niet met het QM-model, zoals ik deze ken, vraag ik me af wat het dan wel moet zijn. Ik verwacht dan opheldering om voor mij alles op een rijtje te zetten. Dit doe ik niet om mij elitair te voelen of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Leraren buiten pesten

Voila ik merk het ook redelijk veel dat dingen ons onvolledig (dan bedoel dan dingen zoals wel leren een formule en die is geldig voor |R{0} dat ze dan zeggen voor |R of ze schreef op bord 0,0p om te zeggen dat p eigenlijk p/100 is en dat klopt niet als p>=10) worden aangeleerd of soms helemaal fout worden aangeleerd en dat komt dan wel meestal slecht over als ik zeg van "Mv in die en die gevallen klop dat niet"

En ik vind ook wel dat als je een veel snellere mannier vind dan die de leerkracht aan het uitleggen is (komt veel voor bij mtk) dat je dat dan beter kan zeggen dan hebben je medeleerlingen er ook iets aan
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Leraren buiten pesten

Ghe, als leerling in je uppie een leraar de klas uitpesten....dan is de leraar in kwestie wel erg labiel. Ik zag er het nut nooit zo van in. Die persoon probeert mij wat bij te brengen, en als ik daar even geen zin in heb, vind ik het achterlijk om die persoon dan het leven zuur te maken. Ik zorg gewoon dat hij/zij geen last heeft van deze uitermate luie leerling. Wel kan ik slecht tegen onrecht. Een klasgenoot van mij werd er eens volkomen onterecht uitgestuurd, daar ben ik fel tegenin gegaan, toen kon ik ook vertrekken (duh). Mentor erbij....mocht die andere de les wel weer in, maar ik niet. Het is nooit meer goedgekomen tussen die leraar en mij. De rest van de leraren begrepen daar helemaal niks van, omdat niemand ooit last van mij had/heeft gehad. Best grappig:D
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Leraren buiten pesten

Lala schreef:
daar ben ik fel tegenin gegaan
en op het onderstreepte deel is het nou net waar het in de klas, net zo goed als in de grote wereld, misgaat. Overreactie, die weer een overreactie oproept. We nemen met zijn allen te weinig tijd om tot tien te tellen........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: Leraren buiten pesten

Een leraar die zich laat buitenpesten is eigenlijk niet geschikt om les te geven.Er is meer nodig dan alleen maar zijn leerstof te kennen.De grote kunst zit er in je leerlingen te boeien,ze het nut van je les te doen inzien.Zo'n sukkelaar komt zijn brood verdienen en probeert op zijn klunzige manier zijn leerlingen wat bij te brengen.Voor ie het weet staat hij voor een vijandige klas waar nog weinig of niets mee aan te vangen is.Uit medelijden heb ik zo de neiging partij te kiezen voor die sukkelaar,die men behandeld als groot wild.Je moet het maar eens doen,voor zo'n klas gaan staan.

Berichten: 176

Re: Leraren buiten pesten

op de havo hebben we wel eens een leraar zitten pesten door een hoop lawaai te maken. hij probeerde nog een enkeling er uit te sturen maar als de leerlingen in kwestie gewoon weigeren te gaan schiet dat ook niet zo op. uiteindelijk had hij de les maar beëindigd. hebben er nooit problemen mee gekregen. de leraar in kwestie straalde gewoon totaal geen gezag uit en als 2e klassers ga je daar natuurlijk gebruik van maken. achteraf wel zielig voor de leraar.

met vriendelijke groet

gijs brouwers

Berichten: 597

Re: Leraren buiten pesten

wij hebben ooit eens een leerkracht 3 maanden ziektenverlof gegeven

depressie ...

Reageer