Springen naar inhoud

[scheikunde] ion meter

• Log in om te kunnen reageren

roger-limburg

roger-limburg

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2006 - 09:56

onderstaande ion meter kan ik krijgen kan iemand uit de tekst lezen hoe hij de meetwaarden van de ion elektrodes weergeeft?

ik wil er waterwaardes mee meten, maar als hij in mv aangeeft, daar heb ik niet veel aan.

de meeste waardes moet ik in mg/L weten, kan ik dat anders omrekenen, ik heb er geen enkel benul van dus niet te moeilijk.

The Orion 920Aplus provides more features than ever before, making this meter easy to use and smart. Meter accepts up to five standards for concentration calibration to ensure low-level measurement accuracy. Autoblank correction feature automatically corrects concentration results for background ion levels. Attach the Orion 607 Electrode Switchbox to work with up to seven different electrodes. Other features adding to the ease of use include high and low alarm limits and display hold. Orion 920Aplus advanced ISE features include pre-programmed incremental techniques, calibration edit, and temperature-compensated ISE measurement. Use calibration edit feature for reviewing calibration standards to determine working range. With GLPdocTM, all measurement parameters, including slope, temperature, mV of standards, and time and date of calibration, automatically print on the optional Orion 900A printer or to a computer via RS232. Three (3) year meter warranty.

Advanced Features for ISE Measurements
Automatic Blank Correction Calculations
Electrode Switchbox Compatible for Up to 7 Channels

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2006 - 10:34

ik wil er waterwaardes mee meten, maar als hij in mv aangeeft, daar heb ik niet veel aan.

de meeste waardes moet ik in mg/L weten, kan ik dat anders omrekenen, ik heb er geen enkel benul van dus niet te moeilijk.

Je wil nogal wat dingen doen. Al die vijver analyses klinken mij allemaal erg leuk in de oren, maar gaan dat soort automatische analyses je niet een beetje erg boven de pet? Aangezien je zelf steeds aangeeft dat je er zeer weinig verstand van hebt.....? :lol:

Om op je vraag terug te komen; dergelijke detectoren geven in eerste instantie hun waardes in mV weer. Het is vervolgens aan de laborant i.c.m de software om met behulp van standaarden de mV waarden om te zetten in meer bruikbare waarden als concentratie, absorptie eenheden, pH etc..... Het zijn nou eenmaal electronische apparaten dus er wordt gewerkt met spanningen etc.

Je zult dus zelf standaarden moeten maken met bekende concentraties om je apparatuur te ijken en te calibreren zodat je vervolgens de juiste waarden kan uitlezen in mg/L. Geplaatste afbeelding

Grtz
Bas

roger-limburg

roger-limburg

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2006 - 11:54

daarvoor raadplaag ik deze site, waar toch genoeg kennis aanwezig moet zijn?

Je hebt toch van die callibratie-vloeistoffen of titratie tests ?

heeft iemand mischien voorbeelden (tabellen), ditzal toch wel standaard zijn, een bepaalde waarde in MV met b.v een NITRAAT-elektrode geeft een bepaald aantal mg/l bij een bepaalde temperatuur.

(Ik weet dat het temperatuur gecompenseerd moet zijn)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures