Springen naar inhoud

Varian Vista MPX radiaal simultaan

• Log in om te kunnen reageren

maurice_CF

maurice_CF

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2006 - 20:54

Ja beste mensen

Na wikken en wegen heeft de directie een optie op het apparaat genoemd in het onderwerp, heeft iemand van jullie ervaring met dit apparaat?

En zo ja wat zijn jullie bevindingen en of opmerking t.o.v. deze machine

Link: http://www.varianinc...&cid=IPOOPHPLFM

Zie jullie info graag te gemoed.

Groeten Maurice

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cyclops

Cyclops

• >25 berichten
  • 29 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 13:07

He Maurice,

Wij hebben zelf de Vista-Pro axiaal. En daarvan kan ik je zeggen dat we er tevreden mee zijn. Hoewel we nog niet alles meten wat we van te voren in gedachten hadden. Problemen hebben we af en toe met de torch, die waarschijnlijk flink op zn donder krijgt van onze matrix(en) en de RF generator is al een keer vervangen (garantie).
Makkelijk in de software is FACT (om interferentie softwarematig te omzeilen).
Enig nadeel is dat we (nog) geen autosampler hebben en dan kan 1 meting van ijklijn en Ī10 monsters toch al gauw op een half uur uitkomen. Dat maakt dan voor 1 dag niet uit, maar als je elke dag een grote serie moet meten dan is een autosampler toch wel heel tijdbesparend.
En houd erg in het argon verbruik. Dit kan bij elke dag meten heel snel gaan!

Succes ermee.
Huib

maurice_CF

maurice_CF

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2006 - 17:27

Hey Huib,

Met axiaal kan je toch alleen gevoeliger meten of niet dan, wij nemen een radiale omdat we wel eens monsters meten met een best hoge zoutconcentratie.

Hoe lang zou een meting van bijvoorbeeld 15 elementen duren op bijvoorbeeld 8 monsters?

Ik ga ervanuit dat we een autosampler erbij krijgen lijkt me wel zo handig, en scheelt weer tijd en geld arbeidskosten van personeel zijn immers erg duur toch.

Is die van jullie wel simultaan dan?

Groeten Maurice.

P.S. meten jullie wel eens S en P met jullie ICP? Of W en Bi? wat voor matrixes meten jullie dan?

Veranderd door maurice, 08 maart 2006 - 17:29

kleibroodje

kleibroodje

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2006 - 09:52

Wij hebben een Varian vista oes axiaal sinds 2 jaar. Heel tevreden over. Heb voordien nooit met een andere ICP gewerkt dus ik kan niet vergelijken.
De analyses zijn zowel een waterige oplossing als een oplossing met hoge conc HF.
We meten S zonder problemen (moet je wel beschikken over N2). Veel hulp gekregen van Varian voor het opstellen van de analysemethoden, dat helpt je veel verder als je leek bent op gebied van ICP.
Ons toestel is simultaan en de meettijd is afhankelijk van het aantal herhalingen van de analyse per staal,waarvan de software dan een gemiddelde van berekend.
De software is heel eenvoudig en logisch opgebouwd, makkelijk om mee te werken.

groetjes,

Vicky

maurice_CF

maurice_CF

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 maart 2006 - 17:48

Hey Vicky,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te posten over dit onderwerp. We gaan samen met Varian binnenkort waarschijnlijk meten op eenzelfde apparaat dat bij een andere klant van hun staat, laat me verrassen.

Maurice

maurice_CF

maurice_CF

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 18:32

Ja ja mensen het is zover. Vandaag de ICP van Varian onvangen op het werk en er is al een monteur van hun langs gekomen. Volgende week komt ie weer het apparaat afstellen en daarna krijgen we een kleine training. Iemand nog tips of trucks uit de praktijk?

Groeten Maurice

AvdMost

AvdMost

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2006 - 14:54

Hey Maurice,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe ICP je bevalt.

Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe ICP van Perkin Elmer mogen ontvangen. Deze werkt na een hoop wikken en wegen wel ok, maar er zijn verbeterpunten.

greetz
Axle

Bas_CF

Bas_CF

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2006 - 11:26

Hey Maurice,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe ICP je bevalt.

Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe ICP van Perkin Elmer mogen ontvangen. Deze werkt na een hoop wikken en wegen wel ok, maar er zijn verbeterpunten.

greetz
Axle

Wat voor verbeterpunten...?

maurice_CF

maurice_CF

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2006 - 10:04

Beste mensen,

De ICP werkt goed. We hebben wel een paar problemen gehad met het verlopen van de chip e.d. er is zelfs een nieuw prisma ingezet in de hoop dat dit het verlopen zou stoppen. Nu naar een aantal maanden werkt ie wel goed.

De software van varian die erbij zit is echt makkelijk en goed.

We hebben zelf de methodes voor onze metingen opgesteld deze werken ook goed. Alleen een aantal malen problemen gehad met piekoverlap. Sn en Cr bijvoorbeeld. Ook lijkt het alsof we wel vaker in de ruis meten en of er dan toch bijvoorbeeld 0,05% van een bepaald element gerapporteerd wordt. Terwijl er eigenlijk niks van dit bepaalde element in zou moeten zitten. Dit komt omdat de matrixes waarin we moeten meten ook vaak complex zijn, veel verschillende elementen door elkaar heen e.d. dank ik.

Het apparaat op zich werkt goed en echte klachten hebben we niet.

Wel was het vervelend dat de chip vaak verliep maar dit is nu opgelost.

De service van varian is wel goed, al met al dus wel aan te bevelen.

Groeten Maurice

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures