Springen naar inhoud

ijzervijlsel

• Log in om te kunnen reageren

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2006 - 20:40

Hoi,

Ik gebruik af en toe wel eens ijzervijlsel en nu kwam ik op een ideetje. In ontbijtgranen zit ook ijzer. Nu heb ik 500 gram ontbijtgranen in een halve liter water gedaan en dit in een keukenrobot zeer klein gemalen. Vervolgens heb ik:
  • Het "mengsel" in een plastic zakje, luchtdicht, zakje gedaan.
  • Met een magneet in repen over de zak gegaan en alle ijzervijlsel in het mengsel naar ťťn hoek getrokken.
  • De magneet bij het ijzervijlsel gehouden, en de ontbijtgranen en het water verwijderd uit de zak.
  • De magneet verwijderd, en het ijzervijlsel opgevangen in een klein bakje.
In totaal heb ik nu 31 mg ijzervijlsel. Het is misschien niet zo geheel handig, maag als je het eens echt heel dringend echt fijn ijzervijlsel moet hebben is het wel handig.

Even voor de duidelijkheid, ik heb ontbijtgranen gebruikt die 6 mg ijzervijlsel op 100g ontbijtgranen bevat.

mvg Nerst

Veranderd door Nernst, 09 maart 2006 - 21:02

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 maart 2006 - 20:58

Bijzonder creatief :lol:

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2006 - 21:56

Zit je ons nou in de maling te nemen :lol: ? Sinds wanneer zit er elementair ijzer in ontbijtgranen? Misschien moet ik maar eens wat voedingssupplement kopen om er wat zuiver vanadium uit te halen Geplaatste afbeelding .

Apotheker

Apotheker

• >100 berichten
  • 158 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2006 - 22:17

Het kan echt, want het werd zelfs aangetoond bij het populair-wetenschappelijke programma met Bart Peeters. Ik geloof dat ze met ijzer verrijkt cornflakes hebben gewerkt.

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2006 - 22:18

Belgische ontbijtgranen... :lol: ;)
Maar hoe puur is het? heb je geen last van eventuele para magnetische stoffen?

sherpa

sherpa

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2006 - 23:48

Zeker dat er geen magnetische sticker voor op de koelkast tussen zat? :lol:

Ik heb dat ook eens gezien, geloof dat het Hoe?Zo!, heet dat programma van Bart Peeters. Toch vind ik het nog steeds vreemd. Wist niet dat je lichaam zulke stoffen in zuivere vorm kon opnemen.

jack de keyzer

jack de keyzer

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 mei 2006 - 12:26

klopt als een bus. Ik doe het jaarlijks op de open-deur. Ik gebruik wel die cornflakes van het bekende merk "met extra ijzer". Over de voedingswaarde ervan durf ik me hier niet uitlaten....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures