Springen naar inhoud

[scheikunde] Help! Vitamine C

• Log in om te kunnen reageren

Renske_CF

Renske_CF

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2006 - 18:28

Hallo,
Ik het voor scheikunde een roulerend practicum moeten doen met vitamine C (ascorbinezuur) (een coulometrische bepaling) . Er zijn een aantal vragen die ik niet snap:
- Vitamine C is goed oplosbaar in water door de vorming van waterstofbruggen. Teken de elektronenformule van 1 molecuul ascorbinezuur en twee watermoleculen en geef duidelijk 3 waterstofbruggen aan.
- Zuur/basetitratie kun je ook coulometrisch uitvoeren, geef aan hoe je in dit geval het eindpunt van je titratie zou kunnen vaststellen?
- Bereken de tijd die nodig is om in een elektrolysecel 1,50 mmol Sn2+ te oxideren tot Sn 4+ als de stroomsterkte 80 mA is.

Hopelijk weet je het antwoord, en zou iemand anders misschien wat tips/uitwerkingen willen geven. Ik kan echt niet verder!! :lol:

Alvast bedankt!
Gr's Renske

Wil iemand me even helpen, en een beetje nadenken?? Het lukt mij echt niet!!

Veranderd door Renske, 13 maart 2006 - 18:59

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 maart 2006 - 21:24

Vraag 1: dit is volgens mij gewoon de structuurformule met bijgetekende elektronenparen. Kun je je herinneren hoe waterstofbruggen bij water werken? Kun je dat ook hierop toepassen?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures