Springen naar inhoud

[scheikunde] bacterien

• Log in om te kunnen reageren

Coolrider

Coolrider

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2006 - 20:52

Hallo!!

Hier ff een paar vraagjes..

1. Ik moet uitleg geven over verspreiding van bacterien, besmettingswegen en het doordringen via de huid.

2. Staphylococcus Aurus komt regelmatig als commensaal bij de mens voor, dit moet ik duidelijk maken.
- waar zit die?
- Hoe kom je eraan?
- Hoe kom je ervan af?

Groetjes xxx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dante_CF

Dante_CF

• >250 berichten
  • 592 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2006 - 21:07

1. Ik zou niet denken dat bacterien makkelijk door de huid dringen. Besmetting vind naar mijn mening eerder plaats via inademing en contact met slijmvliezen.

2.
Staphylococcus AurEus bevindt zich meestal op de huid en onder nagels enzovoort

hier meer

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2006 - 21:18

Hoe kom je er vanaf?
Als de bacterie normaal niet op lichaam voorkomt maar bij de transiŽnte huidflora hoort, dan raak je deze kwijt door je te wassen of doordat de bacetrie wordt overgroeit door je eigen huidflora.

De bacteriŽn kunnen natuurlijk wel degelijk door de huid dringen, zoals bijvoorbeeld met een schaafwond; Soms moet je hiervoor een tetanus prik halen omdat de Clostridium Tetanus in je bloedbaan terecht kan komen bij een ontstekende schaafwond.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 maart 2006 - 21:23

Er zijn minimaal twee plaatsen waar deze discussie beter voortgezet kan worden. Volgende keer toch de zoekfunctie van het forum gebruiken. Er zijn zeker twee mogelijkheden:

Of hier:
http://www.chemiefor...c=5801&st=0&hl=
(helaas een gesloten topic. Aan de moderators (Beryllium): Kan die niet meer open? Dit topic bevestigt dat er behoefte aan is.)

Of hier:
http://www.chemiefor...?showtopic=5924
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 13 maart 2006 - 22:21

Of hier:
http://www.chemiefor...c=5801&st=0&hl=
(helaas een gesloten topic. Aan de moderators (Beryllium): Kan die niet meer open? Dit topic bevestigt dat er behoefte aan is.)

Nee, die is en blijft dicht. Het verloop beviel me niet, veel te veel offtopic en gezeur.

Zoals ik al zei in dat topic: als iemand meer wil weten over het onderwerp, open dan een nieuw topic... dat is dus bij deze gebeurd :lol:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures