gedestilleerd water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

gedestilleerd water

ik moet voor een practicum voor scheikunde de hoeveelheid zwaveldioxide in 100 gram abrikozen bepalen. hiervoor moet ik 100 gram abrikozen laten weken in een hoeveelheid gedestilleerd water. De zwaveldioxide lost hierdoor op in het water. Hierna verwijder ik de vruchten en voer ik met de oplossing mijn practicum verder uit.

Mijn vraag is nu.. Waarom moet ik hiervoor gedestilleerd water gebruiken en niet gewoon kraanwater? ik weet dat in gedestilleerd water weinig (geen) opgeloste stoffen meer zitten, maar waarom is dit van belang voor de proef??

alvast bedankt!!

:lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: gedestilleerd water

Ik neem aan dat de methode die je gaat gebruiken (welke is dat?) niet betrouwbaar genoeg is als je gewoon kraanwater gebruikt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: gedestilleerd water

Opgeloste zouten kunnen interfereren (duur woord voor: ze verzieken de boel als je er niet op let) met je meting, wat Beryllium zegt dus

Berichten: 3

Re: gedestilleerd water

zoiets vermoedde ik al :lol: misschien kan gedestilleerd water meer zwaveldioxide opnemen dan gewoon water omdat in dit water verder niet zoveel andere stoffen zitten. hier kan ik wel iets mee:)

bedankt folks! Afbeelding

Reageer