Kiezen tussen hogeschool

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 53

Kiezen tussen hogeschool

Hallo,

Ik zoek volgend jaar een proffesionele bachelor biochemie te gaan studeren (eerste jaar is chemie algemeen).

Maar ik ben nog aan het twijfelen tussen verschillende hogescholen.

Het Rega-Instituut in Leuven werd me al sterk afgeraden door enkele kennissen.

Nu ben ik nog aan het twijfelen Tussen de HIK in Geel of Hogeschool Gent.

Misschien dat er hier mensen aanwezig zijn die op een van deze scholen hebben gezeten, en me wat positieve en negatieve dingen over deze hogescholen kunnen vertellen.

Alvast bedankt,

Peter
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Berichten: 53

Re: Kiezen tussen hogeschool

De Sint-Lieven Hogeschool in Gent is ook nog een kanshebber geworden.

Iemand ervaring met een van deze scholen?
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Berichten: 677

Re: Kiezen tussen hogeschool

Ik ken de departementsvoorzitter daar.

Goede school!

Berichten: 65

Re: Kiezen tussen hogeschool

Ik weet niet hoe het heden ten dagen zit met de Hogeschool Antwerpen Campus Mechelen. Ik zie namelijk dat je van Vlaams Brabant afkomstig bent. Toen ik daar afgestudeerd ben was de campus op sterven na dood (de campus Mechelen). Maar ondertussen zijn er grondig herstructureringen geweest en hebben zij veel klaslokalen aangekocht en vernieuwd. Het ligt helemaal niet zo ver van het station in Mechelen, maar ik wil je uiteraard de kans om op kot te gaan niet ontzeggen ;-)

kijk eens op http://www.ha.be voor meer info

Mvg

Niels

Berichten: 53

Re: Kiezen tussen hogeschool

Nelis77 schreef: Ik weet niet hoe het heden ten dagen zit met de Hogeschool Antwerpen Campus Mechelen. Ik zie namelijk dat je van Vlaams Brabant afkomstig bent. Toen ik daar afgestudeerd ben was de campus op sterven na dood (de campus Mechelen). Maar ondertussen zijn er grondig herstructureringen geweest en hebben zij veel klaslokalen aangekocht en vernieuwd. Het ligt helemaal niet zo ver van het station in Mechelen, maar ik wil je uiteraard de kans om op kot te gaan niet ontzeggen ;-)

kijk eens op http://www.ha.be voor meer info

Mvg

Niels
Ik heb dit jaar een half jaar in Sint-Katelijne waver op school gezeten (vlak tegen mechelen) en een paar keer in mechelen geweest, maar ik heb het echt niet voor mechelen, daarom dat die van mijn lijstje geschrapt is.
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Berichten: 3

Re: Kiezen tussen hogeschool

ik zou toch voor de volle 100% sint lievens hoge school gaan (KaHo Sint lieven)

heeft alleszins een veel betere naam dan hogeschool gent(bme)

Berichten: 12

Re: Kiezen tussen hogeschool

Zelf zit ik op KaHo St-Lieven, en ik kan je die school zeker aanraden!!

Goeie sfeer tssn docenten en studenten wat alleen maar kan bijdragen tot de goeie studies!

Berichten: 915

Re: Kiezen tussen hogeschool

HIK in Geel is zeer bekend om z'n studies chemie, biochemie... daar zit ik ook (uiteraard mn eerste jaar chemie met glans beëindigd...) Ondertussen, voor de volledigheid, is het wel KHK, campus Geel geworden Afbeelding

En zolang je je aan de taken en deathlines houdt, valt de band student-docent zeer goed mee :oops:

Reageer