reactievergelijkingen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

reactievergelijkingen

Okeej luitjes, ik heb een paar dringende vragen waar ik jullie voor nodig heb. Allereest zouden jullie voor mij de reactievergelijkingen in molecuulformules willen geven voor de volgende reacties:

- de reactie van koper in een stuiver met geconcentreerd salpeterzuur

-de neutralisatie van de overmaat salpeterzuur ( in een oplossing van een stukje stuiver met salpeterzuur) met natriumcarbonaat-oplossing

-En weten jullie waarom het nodig is om de overmaat salpeterzuur (in de stuiveroplossing dus) te neutraliseren(met de natriumcarbonaatoplossing)? Ik weet dat het iets te maken heeft het redox maar verder niet

-Hebben jullie verder misschien nog informatie over kaliumwaterstoftartraat? Wat simpele dingen als oplosbaarheid, dichtheid ed? Misschien is iemand zo goed in het bezit te zijn v/e Merck Index of zo

Als jullie me hier vandaag mee zouden kunnen helpen ( moet het morgen inleveren, ik weet het, stom zo laat te beginnen ) zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn. Omdat dit al een lang stukje is zal ik het hier niet bijzetten, maar ik plaats zo nog een berichtje met een andere vraag, als jullie daar ook op zouden reageren, zou ik thrilled zijn

Berichten: 238

Re: reactievergelijkingen

hahaa de stuiver in gecon salpeterzuur

heb ik ook eens voor de gein op het lab op tafel gedaan

nou dan ga je rennen en hard

dikke bruine nitreuze dampen

Cu(s) + H+ + NO3 -> Cu2+ + NOx in water

(ik ben te moe om die reactie helemaal uit te schrijven ;) )

H+ + NO3- + CO3 2- -> H2O + CO2

ofzoiets

ik weet niet waarom je moet neutraliseren want je verteld er niets over!

moet het van je moeder ofzo?

succes met je haast

[edit: sup, sub /sup sub supperdesup]

Berichten: 3.145

Re: reactievergelijkingen

U vraagt, helaas wij draaien niet altijd ;) !

Wat denk je wel wat we zijn? De huiswerkmachine?

Berichten: 7

Re: reactievergelijkingen

jb31dec, hartstikke bedankt!

Woelen: ehm neej, slechts mensen die misschien wat meer verstand hebben van chemie en me zouden kunnen uitleggen hoe ik zo'n reactievergelijking moet maken zoals die ander wel deed voor me. En in de tijd die je nam om zo'n stom bericht te schrijven, had je ook je kennis kunnen delen en mij kunnen helpen. Wat doe je anders op zo'n site. En probeer wat meer te lachen Afbeelding ;) :)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: reactievergelijkingen

Zo zit het ook niet, het punt is alleen van: jij kwakt hier een vraag neer met de opdracht: zoek het maar uit want het moet morgen af. Overigens heb ik het idee dat je met chemlevel 3 nog op school zit en zeker al theorie over redox- en zuurbase reacties moet hebben gehad.

Just my 2 cents...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: reactievergelijkingen

En in de tijd die je nam om zo'n stom bericht te schrijven, had je ook je kennis kunnen delen en mij kunnen helpen. Wat doe je anders op zo'n site. En probeer wat meer te lachen Afbeelding ;) :)
Hoho, een beetje meer respect voor de leden die geheel belangeloos anderen helpen mag wel hoor!

Kijk, het idee van het forum is om je te helpen met je huiswerk, niet om het voor je te maken. Je kan dus dit soort posts zelf voorkomen door te laten zien dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd waarvan je niet weet of het juist is, of waar je bent vastgelopen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 238

Re: reactievergelijkingen

ja daar ben ik het wel mee eens

maak die reacties eerst maar eens kloppend dromerd!!!

Reageer