Springen naar inhoud

[scheikunde] Speciale efecten

• Log in om te kunnen reageren

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2006 - 19:01

Na lang zoeken op het forum heb ik toch nog niet gevonden wat ik zoek: wetend dat ik me nu op glad ijs begeef ga ik het toch vragen.

Als project hebben wij op school het onderwerp "kunnen chemische/fysische reacties gebruikt worden in de special effect industrie?" gekozen.

Let wel op: voor onze veiligheid, en ook wel voor het feit dat ik hier geen illegale vragen stel, moeten de proeven veilig en doenbaar zijn.

Dus: weet je proeven in de stijl van magnesium dat opbrandt of vast CO2 dat direct sublimeert als het in water wordt gebracht, laat het dan weten.

Bedankt!
(in de hoop dat mn vraag het illegale niet overschrijdt ;) )

Veranderd door epiphonix, 23 maart 2006 - 19:02

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dante_CF

Dante_CF

• >250 berichten
  • 592 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2006 - 19:03

Ik denk dat je best even de zoekfunctie gebruikt want dergelijke vragen zijn hier al veel gesteld.
Zoek mss es op "leuke proefjes"

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 maart 2006 - 23:30

Er was ook iets leuks met brandend magnesium tussen twee blokken droogijs, maar wat er precies gebeurt weet ik zo niet meer, al geloof ik dat je dan het CO2 tot koolstof reduceert. Het is in ieder geval erg mooi om te zien.

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 20:59

Pff, volgende stap is het opstellen van de materiaallijst. Aangezien ik moe ben (lees: lui) zie ik dat compleet niet zitten.

Hoe ga ik dat klaarspelen? (hulp is welkom)

P.S. Uiteraard zal ik maar aan de lijst beginnen ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures