Springen naar inhoud

wat voor wiskunde en scheikunde

• Log in om te kunnen reageren

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2006 - 17:29

is er iemand die mij kan vertellen wat voor soort wiskunde en scheikunde je krijgt bij de opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek. wat voor soort onderwerpen dus bij scheikunde bv is dat dingen zoals zuur en basen, redox, electrolyse ... en bij wiskunde zijn dat dingen zoals diffrentieren, kansrekenen .... wat kan ik verwachten ??

mvg kevin

Veranderd door Placebo, 24 maart 2006 - 17:29

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2006 - 20:13

hbo of mbo?

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 08:58

hbo ;)

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 maart 2006 - 12:22

In het eerste jaar heb ik voornamelijk wiskunde B van de HAVO gehad en daarbij kwam nog wat Wiskunde van de Hogeschool moet je denken aan intergreren en difrentieren het om bouwen van formules en natuurlijk komt er nog een hele berg aan statistiek, kansrekenen regressie en dat soort dingen.
Scheikunde kun je je tochw el iets voorstellen neem ik aan daarin ga je gewoon dieper op de stof in.

MvG Ron

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 12:27

scheikunde was ook wel iets waar ik me een voorstelling bij kon maken het ging eigenlijk ook meer om het wiskunde .. bedankt voor het antwoord.

mvg kevin

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 16:33

Hoi hoi,

Ik volg de opleiding Applied Science, Te fontys hoge scholen Eindhoven.
Dit is een mengsel van de opleiding, chemie, chemische technologie en biologisch en medisch laboratorium onderzoek. Het eerste jaar is algemeen en daarna kun je kiezen uit 7 richtingen.
De opleiding bestaat nog vrij kort en zit zelf in het tweede leerjaar. Als je wilt kan ik je wel een studiehandleiding opsturen.

Groetjes

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 16:59

De wiskunde die ik kreeg qua intergreren en differentieren paste op de achterkant van een postzegel (2maanden een ochtendje in de week ofzo). Je krijgt wel aardig wat statistiek, wat eigenlijk gewoon kansrekening is. Ik vond deze vakken duidelijk bijvakken.

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2006 - 19:40

ik hoef geen informatie of iets dergelijks ik ga volgend jaar naar de opleiding biologie en medisch laboratorium onderzoek in breda (Avans).
en kansrekening gaat me nu op de Havo (B1) redelijk goed af dus ik hoop dat dat dan straks ook zo blijft. meestal is het gewoon logisch nadenken en kijken wat je moet toepassen op het vraagstuk. als er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met deze opleiding en dus kunnen vertellen wat voor wi/sk er gegeven word op de opleiding dat is altijd welkom hoor ik verdiep me graag in dingen dus ook in de opleiding die ik ga volgen ... en bij de opleiding zal ik me ook wel graag verdiepen in dingen ;) wat volgens mij geen probleem is. als het om wetenschappelijke dingen gaat ben ik een beetje nieuwsgierig en wil ik zoveel mogelijk over dat soort dingen weten dusjah :) bij mijn pws wou ik ook al heel veel uitzoeken over pijnstillers en had ook het gevoel dat ik er nog veel dieper op in kon gaan maarja het moet geen boek worden en beetje Havo5 niveau :)

mvg kevin

Broekhem

Broekhem

• >100 berichten
  • 102 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2006 - 20:03

Ik doe zelf de opleiding BML maar dan in Heerlen (Hogeschool Zuyd in Limburg).
Momenteel zit ik in jaar 2 van de opleiding.

Ik heb wiskunde 1,2 en 3 gehad. Het was voor mij heel makkelijk, ik had namelijk wiskunde B12 op de middelbare gehad.

Wiskunde 1 gaat over:
- ontbinden in factoren.
- haakjes wegwerken.
- Breuken.
- Domein, bereik.

Wiskunde 2 gaat over:
- Limiet.
- Differentieren (kettingregel etc.)

Wiskunde 3 gaat over:
- Voornamelijk integreren.

Kansbereken dat valt weer onder een ander vak, namelijk statistiek.

Scheikunde:
- Zuur/base reacties.
- Reactiesnelheden en evenwichten.
- pH-berekeningen.
- Spectrometrie.
- Redoxreacties..
- Elektrochemie.
- Chromatografie.

Ik ga niet uitleggen wat het allemaal betekent :) , daar kom je vanzelf wel achter. Ik vind het zelf een leuke opleiding :) , dus hopelijk heb ik je beetje geholpen met je vraag.

Suc6 met je aanstaande opleiding ;) .

Groeten Broekhem

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 maart 2006 - 21:58

Je krijgt ook nog wat natuurkunde voorgeschoteld zodat je de techniek achter sommige apparaten beter begrijpt. Ook een eitje als je Natuurkunde 1,2 hebt gehad. Zelf doe ik nu het 3e jaar van de opleiding Life Sciences richting chemie op Hogeschool Zuyd te Heerlen.

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2006 - 23:06

kan iemand dan ook uitleggen wat statistiek inhoud en wat voor natuurkunde je krijgt. na is namelijk niet mijn stekste vak (sta een 6,0).

mvg kevin

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 april 2006 - 00:15

Statistiek begint met het bepalen van de standaarddeviatie over een reeks meetgegevens. Uiteindelijk ben je in staat een volledige foutenanalyse over je meetwaarden te doen. Een stapje hoger en je zit bij het optimaliseren van een heel proces.

Met natuurkunde begin je met de elektriciteitswetten en dit wordt ook langzaam opgekrikt.

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 april 2006 - 08:37

dat soort statistiek krijg ik nu ook in havo5. het bepalen van de standaarddeviatie endergelijke alleen dit is met het rekenmachine kan dat straks ook zo of word het met de hand gedaan.
en natuurkunde electriciteit endergelijke dat is nou net het enige wat me goed afgaat waar ik mijn punt meestal mee opkrik ;)

mvg kevin

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 april 2006 - 11:47

dat soort statistiek krijg ik nu ook in havo5. het bepalen van de standaarddeviatie endergelijke alleen dit is met het rekenmachine kan dat straks ook zo of word het met de hand gedaan.
en natuurkunde electriciteit endergelijke dat is nou net het enige wat me goed afgaat waar ik mijn punt meestal mee opkrik ;)

mvg kevin

Dit wordt natuurlijk als een idioot uitgebreid met matrixalgebra verderop.

noepje

noepje

• >100 berichten
  • 106 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 april 2006 - 17:21

natuurkunde was bij mij (zit nu 1e jaar hbo hlo algemeen) herhaling van havo 4,5 en wat uitleg over apparaten.
Statistiek is al uitgelegd en dat heb ik dus ook.
chemie is eigenlijk voor een deel havo 4 en 5 stof. Verder wat je moet toepassen in de praktijk maar meer niet.

mzzl

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures